۱۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۵۶

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی:

۳۵۰ اثر به کنگره ملی «شعر انتظار» ارسال شد

۳۵۰ اثر به کنگره ملی «شعر انتظار» ارسال شد

اراک- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: ۳۵۰ اثر از ۱۱۰ شاعر به دبیرخانه اولین کنگره ملی «شعرانتظار» ارسال شد.

سینا دلشادی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به انتشار فراخوان نخستین کنگره ملی شعر «انتظار» در بهمن ماه سال جاری گفت: این کنگره ملی در ۵ بخش مهدی‌شناسی (معرفت مهدوی)، مهدی محبی (محبت مهدوی)، مهدی‌باوری (بصیرت مهدوی)، مهدی‌یاوری (نصرت مهدوی) و مهدی‌ولایی (ولایت مهدوی) به میزبانی شهر زرندیه برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه شعر «انتظار» زرندیه ۱۴ دوره به صورت استانی و منطقه‌ای برگزار شده است، افزود: هدف از برگزاری کنگره ملی شعر انتظار، گسترش فرهنگ انتظار با استفاده از زبان هنر بویژه شعر آئینی در انتقال فرهنگ و معنویت و اندیشه‌های متعالی و حیات بخش مهدوی و همچنین خط فکر و جهت دادن به شاعران و شناسایی استعدادهای گمنام از سراسر کشور است.

وی از ارسال ۳۵۰ اثر از ۱۱۰ شاعر و از ۲۱ استان به دبیرخانه نخستین کنگره ملی شعر «انتظار» خبر داد و افزود: آثار ارسالی در مرحله اول توسط علی‌اصغر ذاکری، ولی‌الله صفری و حمیده پارسافر و در مرحله دوم توسط سید مهدی طباطبایی، وحید سمنانی و مبین اردستانی داوری می‌شوند.

دلشادی تصریح کرد: آئین اختتامیه نیز ۱۵ اسفند در محل سالن امام علی (ع) شهر مامونیه با حضور شاعران، ادیبان و فرهیختگان سراسر کشور و دکتر اسماعیل آذر به عنوان میهمان ویژه مراسم برگزار خواهد شد.

کد خبر 5722664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha