۱۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۷:۳۳

استاندار لرستان:

ظرفیت بالای لرستان در حوزه تولید انرژی

ظرفیت بالای لرستان در حوزه تولید انرژی

خرم‌آباد- استاندار لرستان با اشاره به ظرفیت بالای این استان در حوزه تولید برق و انرژی، گفت: با بهره‌برداری از ظرفیت‌های جدید میزان تولید برق در لرستان به بیشتر از هزار مگاوات خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد زیویار امروز پنج شنبه در آئین کلنگ زنی نیروگاه دورود در سخنانی با اشاره به اینکه در ایام مبارکی هستیم، ایام مقارن است با اعیاد شعبانیه، این ایام را تبریک عرض می‌کنم و این کلنگ زنی‌ها را برای خدمت رسانی به مردم عزیز در استان و کشور به فال نیک می‌گیریم، اظهار داشت: اگرچه این نیروگاه بخشی از ظرفیت آن در حوزه اشتغال متوجه مردم شهرستان دورود است، اما در فرآیند کلی برای کل کشور تولید انرژی می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه در شهرستان دورود ظرفیت‌های صنعتی زیادی وجود دارد، در روزگاری این شهرستان قطب اول در حوزه صنعت لرستان به حساب می‌آمد، عنوان کرد: بنا به دلایلی الان شرایط، شرایط مناسبی نیست، صنایع راکد و نیمه فعالی در شهرستان وجود دارد، باید به این شهرستان توجه می شده است، اما متأسفانه همه بار الان بر دوش مسئولانی است که در حال حاضر در حال فعالیت هستند.

استاندار لرستان با بیان اینکه مردم با حجم بالایی از مشکلات مواجه هستند، ما هم از آنها بی اطلاع نیستیم و باید کمک کنیم، همه باید کمک کنند، بیان داشت: راه اندازی یک صنعت که دچار مشکلات حقوقی می‌شود، از کلنگ زنی زحمتش کمتر نیست.

زیویار با اشاره به صنایع و پروژه‌های نیمه تمام شهرستان دورود مانند فولاد ازنا، گهر دورود که مشکلات آن در حال رفع شدن است و پروژه کنار گذر دورود و… ادامه داد: پروژه کنار گذر دورود حدود ۲۵ سال است که جز مطالبات شهرستان به حساب می‌آید، امیدواریم در این دوره و اعتباراتی که در نظر گرفته شده و طبق مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان، زودتر دو خطه این کنار گذر آماده بهره برداری شود.

وی، بیان داشت: ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای فعال کردن این پروژه در نظر گرفته شده، با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، ۱۵ میلیارد تومان دیگر نیز برای این پروژه در نظر گرفته شد.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه بیمارستان دورود نیز به طور حتم در دستور کار قرار داده خواهد شد، گفت: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته از سوی نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، وزارت نیرو…، لرستان ۱.۵ برابر مصرف خود، انرژی و برق تولید می‌کند.

زیویار با بیان اینکه نیروگاه «رودبار» بالغ بر ۴۵۰ مگاوات، نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد نزدیک به همین اندازه، که ارتقا نیز پیدا خواهد کرد، برق تولید می‌کنند، بیان داشت: همچنین با ظرفیت‌هایی که از قبل در شهرستان دورود در این حوزه وجود داشته و همچنین ظرفیت جدیدی که قرار است ظرف یک سال آینده تکمیل شود، میزان تولید برق در استان لرستان از هزار مگاوات هم بالاتر خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه لرستان این ظرفیت را در حوزه انرژی دارد و می‌تواند بیشتر از این در این حوزه سرمایه گذار و انرژی تولید کرد، افزود: بحث‌های مربوط به انرژی، می‌تواند حتی صنعت لرستان را نیز تحت شعاع قرار دهد.

کد خبر 5723411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha