۱۳ اسفند ۱۴۰۱، ۹:۳۷

وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

وجود ۸۷۷ نقطه آسیب‌زا و پرخطر در راه‌های کشور

وجود ۸۷۷ نقطه آسیب‌زا و پرخطر در راه‌های کشور

کرج- وزیر راه و شهرسازی گفت: ۸۷۷ نقطه آسیب‌زا و پرخطر در راه‌های کشور وجود دارد که امروز ۳۵۰ پروژه اصلاح، ایمن‌سازی و رفع نقاط پرتصادف به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد بذرپاش صبح شنبه در آئین بهره‌برداری از ۳۵۰ پروژه اصلاح، ایمن‌سازی و رفع نقاط پرتصادف راه‌های کشور که به صورت متمرکز در کنارگذر پل فردیس برگزار شد، اظهار کرد: ۸۷۷ نقطه آسیب‌زا و پرخطر در راه‌های کشور وجود دارد که امروز ۳۵۰ پروژه اصلاح، ایمن‌سازی و رفع نقاط پرتصادف به بهره‌برداری می‌رسد و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای باید تا پایان دولت خطر این نقاط را رفع کند.

وی بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی حتی یک کشته جاده‌ای را زیاد می‌داند و برای به صفر رساندن آن هدف‌گذاری کرده است و نهضت بزرگ رفع نقاط حادثه‌خیز تا رسیدن به نقطه نهایی باید پیگیری شود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در برنامه هفتم توسعه قصد داریم تا تعداد جانباختگان جاده‌ای را تا ۵۰ درصد کاهش دهیم و در این راستا ظرفیت‌های مختلف را به کار گرفته‌ایم.

وی تصریح کرد: در این راستا باید با استفاده از روش‌های نوین مانع آن شویم که تا تخلفاتی مانند سرعت زیاد نیز حادثه‌ساز شوند که این امر با همکاری پلیس راه محقق خواهد شد.

بذرپاش با بیان اینکه نباید منتظر افتتاحیه این پروژه‌ها باشیم، چراکه این نقاط حادثه‌خیز در لحظه مورد استفاده مردم می‌گیرد و برای آنها خطرآفرین است، گفت: به همین دلیل سازمان راهداری از ابتدای سال آینده موظف شده است که تمامی نقاط حادثه‌خیر را شناسایی و مسئله را تحت عنوان رفع نقاط پرخطر اجرایی کند.

وی اظهار کرد: اجرای برخی طرح‌ها منابع بیشتری می‌خواهد و به هزینه بیشتری نیاز دارد اما برخی از طرح‌ها با هزینه کمتری انجام می‌شود، بنابراین باید با اولویت بندی پروژه‌هایی که سریع‌تر به نتیجه می‌رسد اجرا شود.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: سعی داریم در ایام تعطیلات با گسترش خدمات راهداری شرایطی را به شکلی فراهم کنیم که شهروندان حین سفر با مشکلی مواجه نشوند و حوادث را به حداقل برسانیم.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته حتی اگر رانندگان نکات ایمنی و سرعت مطمئنه را هم رعایت نکردند باید خطراتی که با آن مواجه می‌شوند در کمترین میزان قرار بگیرد.

البرز در مسیر ۱۴ استان کشور قرار دارد

بذرپاش با بیان اینکه با اشاره به اینکه امروز ۱۰ استان پروژه راهداری خود را به بهره‌برداری می‌رساند، خاطرنشان کرد: البرز در مسیر ۱۴ استان کشور قرار دارد که طرح تکمیل بزرگراه شمالی کرج که به روان سازی ترافیک البرز می‌انجامد در دستور کار قرار دارد.

وی متذکر شد: حجم ترافیک سنگین مشکلات زیادی برای مردم استان البرز به وجود آورده است و وزارت راه و شهرسازی آماده همکاری در روان سازی ترافیک و کاهش بار مشکلات ترافیکی این استان است که این اقدام در صرفه‌جویی در مصرف سوخت و جلوگیری از هدر رفت وقت مردم مؤثر است.

کد خبر 5724198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha