۱۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۴۵

انتقاد سازمان ملل از رویکرد کشورهای ثروتمند در قبال کشورهای فقیر

انتقاد سازمان ملل از رویکرد کشورهای ثروتمند در قبال کشورهای فقیر

دبیرکل سازمان ملل ضمن انتقاد از رویکرد کشورهای ثروتمند جهان در قبال کشورهای فقیر، گفت که کشورهای ثروتمند باید سالانه 500 میلیارد دلار به کشورهای فقیر کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد طی اظهاراتی از کشورهای ثروتمند جهان که کشورهای فقیر را با «نرخ بهره‌های طمع‌آمیز و قیمت‌های بالای سوخت» در تنگنا قرار داده‌اند، انتقاد کرد.

دبیرکل سازمان ملل متحد در پنجمین کنفرانس این سازمان درباره کشورهای کمتر توسعه یافته که به میزبانی دوحه برگزار شد، گفت که کشورهای ثروتمند باید سالانه ۵۰۰ میلیارد دلار برای کمک به کشورهایی که در حلقه باطل گیر کرده‌اند و تلاش‌های آنها برای تقویت اقتصاد و بهبود بهداشت و آموزش با موانعی مواجه می‌شود، کمک کنند.

گوترش در ادامه سخنرانی خود خطاب به کشورهای فقیر افزود: در حالی که شما از نقدینگی محروم هستید، بسیاری از شما به دلیل نرخ سود هولناک از دسترسی به بازار سرمایه نیز محروم می‌شوید.

گفتنی است که کنفرانس ۴۶ کشوری که به عنوان کشورهای کمتر توسعه‌یافته‌تر طبقه‌بندی می‌شوند، معمولاً هر ده سال یک بار برگزار می‌شود، اما از سال ۲۰۲۱ دو بار به دلیل همه‌گیری کووید به تعویق افتاده است.

اما دو کشور از فقیرترین کشورهای جهان یعنی میانمار و افغانستان، به دلیل به رسمیت نشناختن دولت‌هایشان توسط سازمان ملل، در کنفرانس دوحه نماینده ندارند. هیچیک از رهبران قدرت‌های بزرگ اقتصادی جهان نیز در این کنفرانس حضور نداشتند.

کد خبر 5724587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha