۱۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۲۰

روسیه:

کی‌یف باخونسردی و بی‌توجه به تلفات سنگین، به باخموت نیرو می‌فرستد

کی‌یف باخونسردی و بی‌توجه به تلفات سنگین، به باخموت نیرو می‌فرستد

معاون سرپرست جمهوری خلق دونتسک می‌گوید که اوکراین به‌رغم تلفات سنگین در باخموت، همچنان به اعزام نیروی ذخیره به این شهر ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، یان گاگین، یکی از معاونین دنیس پوشیلین، سرپرست جمهوری خلق دونتسک که از سوی مسکو منصوب شده، گفت که اوکراین باوجود تلفات سنگینی که هر روز در شهر باخموت متحمل می‌شود، همچنان به اعزام نیرو به این شهر ادامه می‌دهد.

گاگین گفت: باتوجه به تلفات ارتش اوکراین که روزانه صدها نیرو را از دست می‌دهد، فکر می‌کنم مقاومت و حفظ شهر اساساً درست نیست. در حال حاضر اوضاع برای آنها خوب پیش نمی‌رود.

وی افزود: با این حال، آنها نیروهای ذخیره را به سمت شهر اعزام می‌کنند و در حال آماده‌سازی آنها هستند. همین حالا یک گردان جدید به سمت آرتیموفسک حرکت کرده اما سوال اینجاست که این گردان چطور خواهد توانست از جاده‌هایی که تحت کنترل توپخانه ماست، به آنجا برسد؟

یوگنی پریگوژین، بنیانگذار و فرمانده ارتش خصوصی «واگنر» وابسته به مسکو، دیروز (دوشنبه) گفت که نیروهای اوکراین تا آخرین نفر برای باخموت می‌جنگند و آندری ماروچکو، سرهنگ بازنشسته شبه‌نظامیان جمهوری خلق لوهانسک هم گفته که فرماندهان اوکراین برای جلوگیری از محاصره باخموت، نیروی تقویتی به این شهر اعزام کرده‌اند.

باخموت یک مرکز ترابری بزرگ در شرق اوکراین است و نیروهای این کشور از طریق این شهر که در منطقه دونباس واقع شده، به سلاح، تجهیزات نظامی و مهمات دسترسی پیدا می‌کنند. این شهر که تا پیش از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه پارسال، ۷۰ هزار نفر جمعیت داشت و حالا به کمتر از ۵ هزار نفر تقلیل یافته، یکی از جبهه‌های اصلی نبرد میان کی‌یف و مسکو بوده و به‌تازگی هم به خونین‌ترین منطقه جنگی بدل شده است.

کد خبر 5727721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      1 3
      مشاور نظامی ارتش اوکراین در این جبهه انگلیسی است واین جبهه توسط داوطلبان انگلیس اکثریت. عملیات دفاعی انجام می‌دهد وهدفش متمرکز کردن جنگ است چون اوکراین توان نبرد در پهنه گسترده ندارد بر خلاف روسیه. اما با رسیدن تجهیزات جدید وتقویت بنیه نبرد هوایی وزرهی اوکراین از باخموت عقب نشینی می‌کند
    • محمد US ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      2 2
      نفرستید بزار بگیرن راحت شید دیگه درود بر روسیه مظلوم مرگ بر اوکراین جنایتکار .