موضع گیری بن فرحان درباره برجام و استقبال از گفتگو با ایران

موضع گیری بن فرحان درباره برجام و استقبال از گفتگو با ایران

وزیر خارجه عربستان ضمن استقبال از گفتگو با ایران درباره سوریه، روابط ریاض با چین و آمریکا هم موضع گیری کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان مدعی شد: توافق هسته ای با ایران ایده آل نیست و باید نگرانی های کشورهای همجوار را لحاظ کند.

وزیر خارجه عربستان درعین حال گفت: ما از گفتگو با ایران استقبال می کنیم.

وی درباره روابط ریاض با واشنگتن هم افزود: روابط ما با کاخ سفید (امریکا) بسیار خوب است.

بن فرحان که کشورش در راستای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی گام بر می دارد، اعلام کرد: اگر قضیه فلسطین حل نشود احتمالا با خشونت بیشتری مواجه می شویم. موضع ما نسبت به قضیه فلسطین واضح است و آن ثبات و امنیت فلسطینیان است.

وی درباره رابطه با چین هم تصریح کرد که چین از بزرگترین همپیمانان تجاری ما است همانطور که از بزرگترین همپیمانان تجاری سایر کشورها به شمار می رود.

فیصل بن فرحان همچنین به موضع گیری درباره سوریه هم پرداخت و گفت: اجماعی وجود دارد که وضعیت سوریه قابل قبول نیست و گفت که گفت وگویی برای بازگشت سوریه به آغوش عربی خود وجود دارد اما سخن درباره آن زود است.

کد خبر 5728235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • بابائی IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      دخالت و مداخله عربستان سعودی جنایتکار در امور داخلی ایران 100 درصد فقط به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت دولت، مسئولین و نمایندگان مجلس بوده است/ دخالت و مداخله اسرائیل جنایتکار در امور داخلی ایران 100 درصد فقط به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت دولت، مسئولین و نمایندگان مجلس بوده است.
    • بابائی IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      ایران باید از مذاکره 9 سال و برجام 7 سال درس عبرت بگیرد دیگر نباید با خیانتکاران و جنایتکاران مذاکره و همکاری کند
    • بابائی IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      غربی‌ها جنایتکار اگر در ادعای حقوق بشر خود صداقت داشتند باید گروهک کوردل منافقین یعنی داعش‌های وطنی را که سابقه ترور ۱۸ هزار ایرانی را در پرونده خود دارند در لیست گروه‌های تروریستی قرار می‌دادند. نه اینکه امروز با آنان فالوده بخورند‌
    • بابائی IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      نتیجه گفت‌وگو ایران در این مدت ۹ سال با غربی‌ها جنایتکار صفر! آمریکا یا اروپا مشکلات ما را حل نمی کنند انتظار حل مشکلات با آمریکا یا اروپا اشتباه است. اگر انتظار داریم آمریکا یا اروپا مشکلات ما را حل کنند اشتباه می کنیم آمریکا فقط زبان زور را می فهمد. اروپا فقط زبان زور را می فهمد.
    • بابائی IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      و این در حالی است که اروپا جنایتکار از سال ۲۰۱۵ تاکنون تسلیحات عربستان سعودی جنایتکار را تامین می کند چرا؟ و این در حالی است که اروپا جنایتکار از سال ۲۰۱۵ تاکنون تسلیحات امارات جنایتکار را تامین می کند چرا؟
    • بابائی IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      از سال ۱۹۸۰ تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده که آمریکا و متحدانش حامی اصلی همه گروه های تروریستی بودند و هنوز هم هستند. آمریکا تروریسم بین المللی است آمریکا همان القاعده است. آمریکا همان داعش جهانی است.
    • بابائی IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      آقای امیرعبداللهیان، چرا در مقابل جنایات آمریکا سکوت می‌کنید؟ آقای امیرعبداللهیان، چرا در مقابل جنایات اروپا سکوت می‌کنید؟ آقای امیرعبداللهیان، چرا در مقابل جنایات عربستان سکوت می‌کنید؟
    • بابائی IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      پارلمان اروپا جنایتکار دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل و مزدورانشان سرپوش بگذارد.
    • بابائی IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      و این در حالی است که اروپا جنایتکار از سال ۱۹۸۰ تاکنون از گروهک تروریستی ضد انقلاب و گروهگ تروریستی منافقین حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد و این در حالی است که اروپا جنایتکار از سال ۲۰۰۱ تاکنون از تروریسم، القاعده و سایر گروه های تروریستی حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد
    • بابائی IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      نیروهای ائتلاف بین المللی از سال ۲۰۱۴ تاکنون به رهبری آمریکا از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروهک تروریستی در سوریه و عراق همه جانبه حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
    • بابائی IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران و سپاه برای کشورهای اروپایی گران تمام می شود و گران تمام خواهد شد. و این در حالی است که سپاه از سال ۱۹۸۰ تاکنون با گروه های تروریستی مورد حمایت کشورهای اروپایی و مزدورانشان مبارزه می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
    • بابائی IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      عربستان جنایتکار به همراه امارات جنایتکار تروریست ها را تسلیح می کند. عربستان سعودی با سلاح های خریداری شده ازکشورهای اروپایی جنایتکار، تروریست ها را درمناطق مختلف اسامی چادخاورمیانه تسلیح و تجهیز می کند.
    • بابائی IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      عربستان جنایتکار وامارات جنایتکار ازگروهک تروریستی جیش الظلم درپاکستان و شرق ایران حمایت می کنند.
    • بابائی IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      عربستان غیرنظامیان یمنی را با بمب های ساخت آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، کانادا، ایتالیا و اسرائیل می کشد/ امارات غیرنظامیان یمنی را با بمب های ساخت آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، کانادا، ایتالیا و اسرائیل می کشد.
    • بابائی IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      حمایت آمریکا از رژیم کودک کش سعودی حمایت از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی است. عراق از سال ۲۰۰۳ تاکنون پایگاه نظامیان آمریکایی و نظامیان کشورهای اروپایی شده است
    • بابائی IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      سوال اینجاست که چرا آمریکا جنایتکار از سال ۲۰۱۱ تاکنون تسلیحات تروریست ها را در جنگ سوریه تامین می کند و همچنان نیز ادامه می دهد. از سال ۲۰۰۱ تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و جهان ثابت شده که آمریکا جنایتکار حامی اصلی همه گروه های تروریستی در سراسر منطقه خاورمیانه و جهان بوده است.
    • بابائی IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      عربستان سعودی از سال ۲۰۰۱ تاکنون پایگاه نظامیان آمریکایی و نظامیان کشورهای اروپایی شده است امارات از سال ۲۰۰۱ تاکنون پایگاه نظامیان آمریکایی و نظامیان کشورهای اروپایی شده است. عراق از سال ۲۰۰۳ تاکنون پایگاه نظامیان آمریکایی و نظامیان کشورهای اروپایی شده است
    • بابائی IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      دست نمایندگان مجلس انگلیس جنایتکار به خون بیش از ۴۰۰ هزار شهید در جنگ تحمیلی هشت ساله آلوده است. دست مدعیان دروغین حقوق بشر جنایتکار به خون بیش از ۴۰۰ هزار شهید در جنگ تحمیلی هشت ساله آلوده است.
    • بابائی IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      نظر امیرعبداللهیان در مورد برجام ؛ اگر آمریکایی واقع بینانه برخورد کند، فاصله زیادی با توافق نخواهیم داشت/ نظر امیرعبداللهیان در مورد برجام باز هم غلط و اشتباه است واین در حالی است که آمریکا در سال ۱۳۹۷ به صورت غیر قانونی از برجام خارج شده است و هم منشور سازمان ملل را نقض کرده است.
    • بابائی IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      پس چگونه همچنان مسیر مذاکرات هسته‌ای باز است/ آمریکا و اتحادیه اروپا هر روز ایران را تحریم و تهدید می کنند و هم هر روز در امور داخلی ایران دخالت و مداخله می کنند.
    • بابائی IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      شرم آور است که امیرعبداللهیان متاسفانه هنوز از مذاکره، توافق هسته ای، برجام، مذاکرات وین وغیره درس عبرت نگرفته است و باز هم به دنبال مذاکره و همکاری با خیانتکاران و جنایتکاران است.
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      اظهارات وزیر خارجه آلمان، نشانه استمرار رویکرد حمایت‌آمیز از تروریست‌های مسلح و تجزیه‌طلب علیه ایران است انگلیس به‌جای اینکه پاسخگوی بدعهدی خود در برجام باشد، فرار رو به جلو می‌کند
    • بابائی IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      درخواست دمشق از جامعه جهانی برای محکوم کردن حمله اسرائیل به فرودگاه حلب/ و این در حالی است که جامعه جهانی از سال ۱۹۱۸ تاکنون شریک جرم جنایت های صهیونیست ها جنایتکار در فلسطین، غزه، لبنان و منطقه خاورمیانه بوده است.
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      ولی ما دیگر با خیانتکاران و جنایتکاران گفت‌وگو نمی کنیم عربستان سعودی جنایتکار از شهریور ماه سال 1359 تاکنون همراه با چند کشور جنایتکار دیگر به سرکردگی آمریکا جنایتکار عامل اصلی جنگ، بی ثباتی، ناامنی، پیدایش و رشد تروریسم در عراق، منطقه خاورمیانه و جهان بوده است.
    • بابائی IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      حضور نظامی عربستان سعودی در یمن اشغالگری است/ حضور نظامی امارات در یمن اشغالگری است.
    • بابائی IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان جنایتکار دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا و متحدانش سرپوش بگذارد.
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      حضور آمریکایی‌ها در منطقه را تهدید جدی علیه ثبات و صلح در منطقه می‌دانیم صهیونیست‌ها بدانند که فلسطین تنها نیست
    • بابائی IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      جنایت عربستان سعودی در یمن قابل قبول نیست/ جنایت امارات در یمن قابل قبول نیست.
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      حضور سعودی‌ها در یمن را تهدید جدی علیه ثبات و صلح در منطقه می‌دانیم
    • بابائی IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      بارها بنده در رسانه های اعلام کرده ام که آمریکایی ها جنایتکار و کشورهای اروپایی جنایتکار از سال 1945 تاکنون ثابت کردند که بویی از انسانیت نبرده اند.
    • بابائی IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      دخالت و مداخله آمریکا و متحدانش در امور داخلی ایران بعد از مذاکره، توافق هسته ای، برجام، مذاکرات وین وغیره متاسفانه 100 برابر هم بیشتر شده است چرا؟
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      حضور شیطانی آمریکا و انگلیس در یمن، اشغالگری و نقض آشکارحاکمیت است
    • بابائی IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      توسعه زرادخانه هسته‌ای اسرائیل جنایتکار، عامل اصلی تهدید امنیت و ثبات در منطقه است. زرادخانه‌های اسرائیل جنایتکار منبع اصلی تهدید برای امنیت و ثبات منطقه است. رژیم صهیونیستی به همراه آمریکا باید به عنوان جنایتکار جنگی مجازات شود.
    • بابائی IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      و این در حالی است که انگلیس جنایتکار به همراه کشورهای اروپایی جنایتکار و به سرکردگی آمریکا جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از سال ۲۰۱۵ تاکنون انواع سلاح های ممنوعه، بمب های ممنوعه و بمب های خوشه ای در اختیار ائتلاف متجاوز سعودی داده است چرا؟
    • بابائی IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      آمریکا، انگلیس، آلمان، عربستان سعودی وامارات در حمله تروریستی تهران، اهواز و سایر شهرهای ایران دست داشتند آمریکا جنایتکار از سال 1945 تاکنون و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار اصلی ترین ناقض حاکمیت کشورها بوده است.
    • بابائی IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      متاسفانه برخی ایرانی ها هنوز هم از اهانت ها و خیانت های و جنایت های کشورهای عربی جنایتکار به همراه کشورهای غربی جنایتکار حمایت همه جانبه از صدام درس عبرت نگیرند چرا؟ جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی کشورهای عربی و کشورهای غربی را در جنگ تحمیلی هشت ساله را فراموش کردند چرا؟
    • بابائی IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      و این در حالی است که از سال 2011 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم دنیا ثابت شده است که رژیم سعودی همراه با چند کشور دیگر و به سرکردگی آمریکا و در سال سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریست ها در سوریه، لبنان، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد
    • بابائی IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      و این در حالی است که عربستان سعودی دشمن تاریخی ایران است. عربستان سعودی از سال 1392 تاکنون هزار بار ایران را در مذاکره و غیره متهم کرده است پس مذاکره و همکاری ایران با عربستان سعودی در عراق خیانت مردم و کشور است.