۲۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۵۲

شیف: دست بایدن باید برای تحریم شرکت های چینی حامی روسیه باز باشد

شیف: دست بایدن باید برای تحریم شرکت های چینی حامی روسیه باز باشد

نماینده کنگره آمریکا خواستار تصویب قانونی برای تحریم شرکت های چینی کمک کننده به روسیه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، یک نماینده کنگره آمریکا خواستار افزایش اختیارات قانونی رئیس جمهور این کشور برای تحریم چین شد.

«آدام شیف» عضو مجلس نمایندگان آمریکا در اظهاراتی عنوان کرد که افزایش هماهنگی بین چین و روسیه باعث نگرانی است.

این عضو کنگره آمریکا در ادامه تاکید کرد که کنگره باید با تصویب قانون به دولت جو بایدن این امکان را بدهد که تحریم‌ها را اعمال کند، در نتیجه می‌توان اطمینان حاصل کرد که این آمادگی وجود دارد که عواقب مالی سریع و جدی متوجه نهادهای چینی می شود که آگاهانه تلاش می‌کند به روسیه کمک کنند.

شیف ادامه داد که کمک آگاهانه نهادهای چینی به روسیه هم می تواند از طریق ارسال تسلیحات مرگبار باشد که در اوکراین بکار گرفته می شود یا می تواند به صورت کمک به مسکو در جهت دور زدن تحریم های اعمال شده از سوی جامعه بین المللی باشد. به گفته این عضو کنگره آمریکا در هر دو حالت شرکت ها و نهادهای چینی مشمول تحریم های فوری آمریکا خواهند شد.

پیش از این نیز جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و «اورسولا فون درلاین»، رئیس کمیسیون اروپا با انتشار بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که دولت آمریکا و رهبری اتحادیه اروپا در حال اتخاذ تدابیر و اقداماتی هستند تا مانع کشورهای ثالث برای دورزدن تحریم‌ها علیه روسیه شوند.

در این بیانیه آمده تأکید شده که «آمریکا و اعضای اتحادیه اروپا تاکنون تحریم‌های بی‌سابقه، هماهنگ، مؤثر و دیگر اقدامات اقتصادی را به منظور تضعیف صنعت دفاعی روسیه اعمال کرده‌اند.»

علی‌رغم تحریم‌های شدید آمریکا و اروپا علیه روسیه، اما با گذشت یک سال مقامات و رسانه‌های اروپایی اعتراف می‌کنند که تحریم‌ها تأثیری چندانی بر اقتصاد روسیه نداشته است.

کد خبر 5730549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha