۲۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۷:۰۹

استاندار گیلان تاکید کرد؛

اولویت تخصیص اعتبارات به پروژه‌های نیمه تمام تعلق گیرد

اولویت تخصیص اعتبارات به پروژه‌های نیمه تمام تعلق گیرد

رشت- استاندار گیلان با تاکید بر جذب حداکثری اعتبارات و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای توسط دستگاه‌های اجرایی گفت: اولویت تخصیص اعتبارات، پروژه‌های نیمه تمام و پرداخت مطالبات پیمانکاران باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی ظهر شنبه در دوازدهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گیلان با تاکید بر جذب حداکثری اعتبارات و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای توسط دستگاه‌های اجرایی گفت: اولویت تخصیص اعتبارات را در پروژه‌های نیمه تمام و پرداخت مطالبات پیمانکاران متناسب با پیشرفت پروژه‌ها قرار دهید.

استاندار گیلان با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی برای پیمانکاران وقت تعیین کرده و برای پیمانکار بازه زمانی تعیین کنند تا پروژه در زمان معین پایان یابد، افزود: سهم شهرستان‌ها از اعتبارات پایان سال تخصیص یابد.

وی با تاکید بر رعایت عدالت در تخصیص‌ها بیان کرد: پروژه‌هایی که پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصدی از مصوبات سفر دارند به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اعلام کنید.

استاندار گیلان با اشاره به راه اندازی مجدد معدن سنگرود تصریح کرد: خاک نسوز و ذغال سنگ مورد بهره برداری و در اختیار کارفرمای جدید این پروژه قرار گیرد.

وی با تاکید بر فرهنگ سازی در خصوص تفکیک زباله از مبدا افزود: بخش تفکیک از مبدا در برخی شهرها مانند بندرانزلی، لولمان، اسالم و کیاشهر به صورت مطلوبی در حال انجام بوده و در رشت نیز اقداماتی شده است اما باید سامانه‌ای تعیین و اعلام شود چقدر از زباله‌های استان ساماندهی و تفکیک شده است.

عباسی با اشاره به وضعیت ساماندهی شیرابه‌های استان گفت: شرکت دانش بنیانی که کار این حوزه را برعهده دارد شیرابه را به مواد قابل استفاده تبدیل می‌کند.

استاندار گیلان با بیان اینکه ۴ خط شرکت کود عالی گیلان تا ظرفیت ۸۰۰ تن بازیافت زباله را انجام داده است افزود: دیگر زباله‌ای به سراوان نخواهد رفت.

کد خبر 5730568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha