۲۲ اسفند ۱۴۰۱، ۲۱:۴۷

معاون گردشگری آذربایجان غربی:

۷۲هتل و اقامتگاه بوم گردی آماده استقبال از مسافران نوروزی شد

۷۲هتل و اقامتگاه بوم گردی آماده استقبال از مسافران نوروزی شد

ارومیه - اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: در ایام نوروز امسال ۷۲ هتل و اقامتگاه بوم گردی آماده استقبال از مسافران نوروزی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا حیدری عصر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه ۴۰ هتل و ۳۲ اقامتگاه بوم‌گردی در استان آماده پذیرایی و اسکان مسافران و میهمانان نوروزی است، افزود: همچنین تعدادی مدرسه با بیش از ۵۰۰ تخت برای اسکان مهمانان فرهنگی در شهرهای مختلف استان نیز آماده سازی شده است.

وی ادامه داد: پنج هزار و ۲۰۰ تخت در اماکن اقامتی همچون هتل‌ها، هتل آپارتمان، مهمانپذیرها، اقامتگاه بوم‌گردی و مجتمع‌های گردشگری برای ایمان مسافران نوروزی پیش بینی شده است.

حیدری با بیان اینکه نظارت بر اماکن اقامتی، پذیرایی و گردشگری را در آستانه نوروز گسترش داده‌ایم، ادامه داد: تلاش می‌کنیم با نظارت مستمری که داریم تمام مراکز اقامتی و پذیرایی برای حضور مسافران نوروزی آماده باشند.

به گفته وی، همچنین آژانس‌های مسافرتی نیز در خدمت علاقمندان و مسافران و مهمانان ورودی به استان هستند و تلاش داریم به بهترین نحو میزبان مهمانان و گردشگران نوروزی باشیم.

معاون گردشگری به راه اندازی اتوبوس گردشگری در سطح استان در ایام نوروز نیز اشاره کرد و گفت: امسال اتوبوس‌های گردشگری برای بازدید مسافران از جاذبه‌های تاریخی درون برخی شهرها از جمله ارومیه فعالیت می‌کنند.

حیدری اضافه کرد: در ارومیه اتوبوس گردشگری با همکاری شهرداری، جهت بازدید مسافران از میدان انقلاب (ایالت)، موزه مردم شناسی، موزه باستان شناسی، مجموعه موزه سنگ سه گنبد و بازارچه صنایع دستی در نظر گرفته شده و علاقمندان می‌توانند در ۲ نوبت صبح و عصر با استفاده از این اتوبوس‌ها از جاذبه‌های تاریخی این شهر بازدید کنند.

وی گفت: امسال علاوه بر نقشه‌های کاغدی، اپلیکشن گردشگری به همراه یک سایت معرفی که همراه آدرس در موتورهای جستجو بارگذاری شده است در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

کد خبر 5732605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha