۲۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۱۴

معاون استاندار البرز:

روند احداث کمپ ترک اعتیاد در البرز تسریع شود

روند احداث کمپ ترک اعتیاد در البرز تسریع شود

کرج- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: بیش از چند ماه است که در مورد احداث کمپ ویژه شهرستان فردیس تصمیم گیری شده و ضرورت دارد در روند احداث تسریع شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ولی پوری بعد از ظهر سه‌شنبه در جلسه کمیته توسعه مشارکت مردمی و کمیته فرهنگی پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: بیش از چند ماه است که در مورد احداث کمپ ویژه شهرستان فردیس تصمیم گیری شده و ضرورت دارد در روند احداث تسریع شود.

وی افزود: نیروی انسانی مهم‌ترین سرمایه و دارایی هر کشور است و جوانان یک کشور مهمترین بخش نیروهای انسانی را تشکیل می‌دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با بیان اینکه اعتیاد جوانان بسیاری از سرمایه‌های کشور را به باد می‌دهد و خطر اعتیاد در آینده‌ی نزدیک کودکان و نوجوانان ما را تهدید می‌کند و سن و سال نمی‌شناسد از این رو برای مبارزه و مقابله با مواد مخدر علاوه بر اقدامات قهری فعالیت فرهنگی مطلوب و پیشگیرانه هم ضروری است.

وی گفت: استکبار جهانی با آسیب‌های اجتماعی، عقاید جوانان را مورد هدف قرار داده است که اعتیاد یکی از جدی ترین آسیب‌های امروز جامعه است و حل این معضل بزرگ نیازمند عزم ملی و مشارکت همگانی است.

ولی پوری گفت: تشکل‌های مردم نهاد به عنوان بازوان توانمند دولت در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سال جاری با راه اندازی ۴ کمپ کارهای خوبی را در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه این اقدامات پیشگیری و فرهنگی به تنهایی کافی نیست و باید دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان در کنار این تشکل‌ها از وظیفه ذاتی خود غافل نشوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: اداره کل فنی و حرفه‌ای استان برای ارتقا سطح توانمندی و اشتغال پایدار بهبود یافتگان کمپ‌های ترک اعتیاد استان البرز طرح استعدادیابی شغلی برگزار کنند.

وی تصریح کرد: در راستای امید بخشی مقرر شد به منظور اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی روحانیون به کمپ‌های اعتیاد استان اعزام شوند.

ولی پوری بر لزوم رفع نواقص کمپ‌های ترک اعتیاد استان تاکید کرد، گفت: رفع نواقص کمپ‌های ترک اعتیاد و تجهیز این مراکز ضرورت دارد و نظارت‌های سازمان بهزیستی و اداره کل علوم پزشکی هم باید به صورت مداوم باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز گفت: اداره کل علوم پزشکی بر اقدامات درمانی – مراقبتی کمپ‌های ترک اعتیاد نظارت داشته باشد.

ولی پوری گفت: با هماهنگی اداره کل کتابخانه های استان ایستگاه مطالعه با هدف پر کردن اوقات فراغت مددجویان و گسترش فرهنگ مطالعه جهت کمک به ریشه کنی اعتیاد در کمپ‌های ترک اعتیاد استان راه اندازی شود.

کد خبر 5733306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha