فهمی اعلام کرد: مخالفت قاهره با معیارهای دوگانه درباره حقوق بشر

فهمی اعلام کرد: مخالفت قاهره با معیارهای دوگانه درباره حقوق بشر

سخنگوی ریاست جمهوری مصر تاکید کرد: مصر مخالف معیارهای دوگانه و بکارگیری مساله حقوق بشر برای اهدافی مشخص است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، احمد فهمی سخنگوی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد: قاهره درخصوص مساله حقوق بشر از هیچکس بیم ندارد زیرا با عزم و اراده و جدیت در این باره در حال تلاش است.

وی درباره جزئیات دیدار عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و نخست‌وزیر دانمارک گفت: در این جلسه درمورد پرونده‌های مختلف از جمله پرونده حقوق بشر رایزنی شد. مصر از آینده‌ای درخشان در حوزه سرمایه‌گذاری در بخش هیدروژن سبز برخوردار است و شرکت‌های پیشرویی در تلاش برای سرمایه‌گذاری در مصر در این زمینه هستند.

سخنگوی ریاست جمهوری مصر تاکید کرد: درخصوص مساله حقوق بشر باید بگوییم، مصر از هیچکس در این باره بیم ندارد زیرا با عزم و اراده و جدیت در این پرونده در تلاش است، در همه کشورهای جهان قصور و کم‌کاری‌هایی در حقوق بشر وجود دارد.مصر مخالف معیارهای دوگانه و بکارگیری مساله حقوق بشر برای اهدافی مشخص است.

فهمی تاکید کرد: پرونده حقوق بشر به عنوان یک مشکل در دیدار السیسی و نخست‌وزیر دانمارک مطرح نشد و السیسی به بیان دیدگاه خود درخصوص حقوق بشر و لزوم تامین زندگی عزتمندانه برای شهروندان پرداخت.

وی در پایان ضمن تمجید از بازگشت روابط دیپلماتیک میان عربستان و ایران گفت: این توافق بازتاب مثبتی بر منطقه خواهد شد زیرا موجب کاهش تنش موجود در منطقه از طریق سیاست خردمندانه ریاض خواهد شد.

کد خبر 5734159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha