۲۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۰۷

مدیرکل استاندارد استان مرکزی خبر داد؛

ورود جدی استاندارد استان مرکزی به مسئله فلزات گرانبها

ورود جدی استاندارد استان مرکزی به مسئله فلزات گرانبها

اراک- مدیرکل استاندارد استان مرکزی گفت: به دلیل شرایط بازار طلا که به کالایی پرمصرف تبدیل شده استاندارد استان به فلزات گرانبها ورود پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید میرنظامی بعدازظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: سازمان استاندارد استان مرکزی به حوزه نظارت بر استاندارد طلا برای لزوم اصالت داشتن آن ورود پیدا کرده و این به دلیل شرایط بازار، طلا به کالایی پرمصرف تبدیل شده است.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی افزود: از دیماه امسال کار آغاز شده است و سال آینده با جدیت به مسئله فلزات گرانبها ورود خواهیم کرد.

وی ادامه داد: تا امروز ۸۰ فقره بازرسی از واحدهای عرضه فلزات گرانبها داشتیم که ۴۰ مورد دارای کد معتبر و ۳۲ مورد فاقد آن بوده اند.

میرنظامی اضافه کرد: از ۱۳ هتل، ۷ خانه سالمندان، ۱۲۰ مدرسه دولتی و غیردولتی و ۱۳ سالن ورزشی در استان طی سال ۱۴۰۱ مورد ارزیابی قرار گرفته اند و همچنین ۹۳۲ گواهینامه ایمنی اولیه و ۶۷۲ گواهینامه ادواری صادر شده است.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی با بیان اینکه شهرداری در خصوص نصب تجهیزات ورزشی در پارک‌ها باید گواهی استاندارد دریافت کنند، گفت: در سال جاری ۲۸۲ فقره بازرسی انجام شد که هیچکدام دارای تأیید استاندارد نبوده و ۱۵ اخطار نیز صادر شده است.

وی افزود: طرح پایش کمیت از مردادماه امسال انجام شده و ۱۴۷ هزار و ۲۵ محصول در قالب ۱۳۴ برند مورد بررسی قرار گرفتند که ۱۰۷ برند در آزمون الزام میانگین قبول شدند.

میرنظامی اضافه کرد: در حوزه تنقلات ۲۱ درصد، لبنیات ۴۶ درصد، خشکبار ۱۷ درصد، شوینده‌ها ۸ درصد و … شاهد عدم انطباق بوده‌ایم و در مجموع در تمامی پایش ها ۲۰ درصد مردودی و عدم انطباق مشاهده شده است.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی با اشاره به اینکه نازل‌های سوخت مایع نیز دو بار در سال ارزیابی می‌شوند، گفت: امسال ۱۷۱۷ نازل مورد ارزیابی قرار گرفته اند و از سال آینده این تعداد به سه بار می‌رسد.

کد خبر 5734292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha