۲۵ اسفند ۱۴۰۱، ۸:۱۶

دادستان اردبیل:

کشاورزان محصولات پر آب‌بر کشت نکنند

کشاورزان محصولات پر آب‌بر کشت نکنند

اردبیل- دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: کشاورزان در کشت بهاره خود بهتر است محصولات پر آب‌بر کشت نکنند چرا که آب کافی در مناطق مختلف استان اردبیل وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله طباطبایی شامگاه چهارشنبه در جریان سفر به اصلاندوز اظهار کرد: با توجه به تداوم خشکسالی و کاهش شدید بارندگی در پاییز و زمستان امسال، کشاورزان باید در کشت و زرع خود به محصولات کم آب‌بر اقبال نشان داده و با کمترین مصرف آب، بیشترین تولید محصول را داشته باشند.

وی تصریح کرد: اگر این غفلت و بی‌توجهی در کشت و زرع برای تولید محصولات جالیزی و یا پر آب‌بر ادامه پیدا کند، بحران آب در بخش کشاورزی جدی‌تر خواهد بود و بهتر است پیشگیری‌های لازم با دوراندیشی زارعین منطقه انجام شود.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل به مرزی بودن شهرستان اصلاندوز اشاره کرد و گفت: نظم و امنیت خاص در این منطقه حاکم است و به رغم مرزی بودن شرایط مطلوبی را در کاهش جرایم و ارتقای امنیت منطقه شاهد و ناظر هستیم.

طباطبایی نبود فرماندهی انتظامی در این شهرستان را از خلأها و نارسایی‌های جدی اعلام کرد و افزود: با هماهنگی نیروی انتظامی استان، قرار شده در سال آینده به سرعت زمینه و بستر استقرار ستاد فرماندهی انتظامی شهرستان مرزی اصلاندوز فراهم آید تا با همراهی مرزبانی تأمین امنیت پایدار را در این منطقه شاهد باشیم.

وی همچنین در بازدید از تالاب میل مغان با قدردانی از تلاش محیط‌بانان خاطرنشان کرد: این تالاب از ظرفیت‌های خوب شمال استان است و باید کنوانسیون‌های بین‌المللی و مرزی در صیانت از این تالاب مورد توجه قرار گیرد.

طباطبایی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: تالاب میل مغان از ظرفیت‌های خوب محدوده‌های محیط زیست سالم است که همه ساله پرندگان مهاجر در این تالاب زیست کرده و زمستان‌گذرانی می‌کنند.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل بیان کرد: تمام تلاش ما در مرکز استان و شهرستان‌ها با همکاری مجموعه قضائی بر این است تا گره‌ها و مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف برطرف شده و توانمندی بیشتری را در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی شاهد باشیم.

کد خبر 5734585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha