۲۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۳۷

معاون آموزش و پرورش اردبیل:

آموزش و پرورش خاستگاه اصلی توسعه منابع انسانی است

آموزش و پرورش خاستگاه اصلی توسعه منابع انسانی است

اردبیل- معاون پرورشی و امور فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: نیروی انسانی مولفه اصلی قدرتمندی کشور و آموزش و پرورش خاستگاه اصلی توسعه منابع انسانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، غفور حضوری صبح پنجشنبه در جلسه شورای پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: در تبلور آموزش و پرورش در تربیت نیروی انسانی کارآمد و تمام ساحتی در چهارچوب اهداف سند تحول بنیادین است.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش خاستگاه اصلی توسعه منابع انسانی است، خاطرنشان کرد: در این میان بعد تربیت به دلیل بسترسازی رشد فکری و اخلاقی برای تحقق جامعه پویا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

معاون پرورشی و امور فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل تربیت را امری مقدس و الهی دانست و افزود: فعالیت در حوزه تربیت دینی و اخلاقی به دلیل پیچیدگی و گستردگی حیطه اجرایی و با وجود هجمه‌های بی‌شمار علیه افکار قشر نوجوان و جوان به مثابه جهاد است.

حضوری مراحل تربیت انسان از نگاه اسلامی را یادآور شد و بیان کرد: مهمترین سیاست حوزه پرورشی و تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل پرهیز از نگاه مقطعی به فعالیت‌های تربیتی، فعال کردن تمامی منابع و ظرفیت‌های این حوزه، بهره مندی از ظرفیت و توانمندی‌های تمامی ارکان ذیصلاح در امر تربیت و تشریک مساعی میان تمامی حوزه‌ها و شعبات درون سازمانی است تا تربیت دینی و اخلاقی در بالاترین سطح آن محقق شود.

وی با تاکید بر اینکه چرخش‌های تحول آفرین در نظام تربیتی باید مدنظر دست اندرکاران این حوزه قرار گیرد، افزود: باید با هم افزایی و تلاش هدفمند تمامی همکاران تربیتی و پرورشی به دنبال خلق محیط‌های تربیتی جدید در مدارس و سطح جامعه با محوریت در نظر گرفتن تمام جنبه‌های تربیت باشیم.

معاون پرورشی و امور فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل آموزش و پرورش را مهمترین بستر نهادینه سازی بیانیه جامع گام دوم انقلاب اسلامی دانست و گفت: امید آفرینی با بهره گیری ظرفیت نیروی جوان و انقلابی بخش اصلی این بیانیه محوری است که تلاش برای تحقق شایسته آن باید با جدیت دنبال شود.

کد خبر 5734719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
      1 0
      خسته نباشید شما برید ببینید معلم های ابتدایی قدیمی تونو نگاه کنید هنوز بلد نیستن با گوشی خودشون کار کنن! با کامپیوتر که هیچی بعد انتظار داریم فرزندانمان رو استعداد یابی کنن! اصلا این مورد که به فنا رفته. در توسعه منابع انسانی چه شاخص هایی دارید؟ اون ها رو مطرح کنید فقط شعار ندید!