۲۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۷:۴۱

رئیس دادگستری اردستان مطرح کرد؛

افزایش ورودی پرونده‌های دعاوی خانوادگی در اردستان

افزایش ورودی پرونده‌های دعاوی خانوادگی در اردستان

اردستان-رئیس دادگستری اردستان گفت: حدود ۶۰۰ پرونده مربوط به دعاوی خانوادگی در طول سال ۱۴۰۱ و تا تاریخ ۲۳ اسفند تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی طارمی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعامل با رسانه و خبرنگاران شهرستان را لازمه کار خود می‌دانیم همچنین اطلاع رسانی و شفافیت در امور را می‌پسندیم و قصد داریم رسالتی که بر عهده دادگستری است را اطلاع‌رسانی کنیم.

وی افزود: در مجموعه دادگستری شهرستان اردستان افراد زیادی مشغول به کار هستند که ۷ نفر از افراد در بخش قضائی و حدود ۲۵ نفر در بخش اداری کار می‌کنند همچنین مجموعه شورای حل اختلاف نیز متشکل از ۱۵ نفر است.

رئیس دادگستری اردستان خاطرنشان کرد: ورودی پرونده‌ها به حوزه قضائی شهرستان در سال ۱۴۰۱ حدود ۶ هزار و ۵۱۲ فقره پرونده بود و همچنین در طول سال جاری به همین تعداد خروجی بوده و در حال حاضر حدود ۱۴۰۰ پرونده در حال رسیدگی است.

طارمی با اشاره به وجود ۱۵ شعبه قضائی در شهرستان، بیان کرد: خوشبختانه با تشریک مساعی همکاران اداری و قضائی در طول شهریور ماه تا بهمن ماه به جز یک ماه و بر اساس شاخص‌های اعلام شده از طرف معاونت راهبردی قوه قضائیه، دادگستری شهرستان اردستان رتبه اول را در اختیار داشته است.

وی بیان کرد: در شهرستان اردستان متأسفانه در حوزه بنیاد خانواده‌ها آسیب وجود دارد و یک زنگ خطر و هشداری را برای مسئولان شهرستان دارم که به داد بنیاد خانواده در این شهرستان برسید اما خوشبختانه در حوزه جرایم خشن و سنگین مشکل خاصی وجود ندارد.

رئیس دادگستری اردستان تصریح کرد: حدود ۶۰۰ پرونده مربوط به دعاوی خانوادگی را در طول سال ۱۴۰۱ و تا تاریخ ۲۳ اسفند سال جاری داشتیم که به طور میانگین ماهانه ۶۰ پرونده است و این دعاوی شامل موارد طلاق، نفقه، مهریه، جهیزیه، تعدیل اقساط مهریه و غیره است.

طارمی با بیان اینکه نهادهای فرهنگی شهرستان در خصوص دعاوی خانوادگی برنامه‌ریزی داشته باشند، ادامه داد: تعداد ۱۸۴ مورد از دعاوی خانوادگی در شهرستان اردستان با عنوان طلاق بوده و حدود ۸۲ مورد از این تعداد، طلاق توافقی است.

وی با اشاره به افزایش ورودی پرونده‌های دعاوی خانوادگی در اردستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیان کرد: در پرونده‌های دعاوی خانوادگی در بالاترین مرتبه و رتبه اول مطالبه مهریه، رتبه دوم مطالبه نفقه و در رتبه سوم نیز طلاق به درخواست زوجه قرار دارد.

رئیس دادگستری اردستان خاطرنشان کرد: یک سیاستی که به تبعیت از دادگستری استان و سیاست رسمی قوه قضائیه اجرا می‌کنیم، اجرای مجازات‌های جایگزین حبس است همچنین جدای از مجازات‌های جایگزین بحث نهادهای ارفاقی نیز وجود دارد.

طارمی تصریح کرد: خوشبختانه با توجه به نجابت مردم شهرستان اردستان و همراهی که با نظام و ولایت دارند در حوزه قضائی این شهرستان هیچ‌گونه تجمع اغتشاشی و به صورت علنی در سطح شهر نداشتیم.

وی بیان کرد: اغتشاشات در فضای مجازی متأسفانه به دلیل مسائل اقتصادی بود که در این خصوص برخورد سلبی نداشتیم و احکام صادره نیز با چاشنی عبرت‌آموزی و جهت فرصت دادن به افراد است.

کد خبر 5736296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha