۲۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۰۳

مهر گزارش می‌دهد؛

افزایش اختلافات بین شورای شهر و شهردار قزوین

افزایش اختلافات بین شورای شهر و شهردار قزوین

قزوین- برخی اخبار از افزایش اختلافات بین شورای شهر و شهردار قزوین حکایت می‌کند و برخی‌ها از تصمیم قطعی شورای شهر قزوین برای تغییر در شهرداری خبر می‌دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صباغی در حالی ۲۵ مهر ۱۴۰۰ بر روی صندلی بلدیه قزوین تکیه زد که ۷ رأی از ۹ رأی اعضای شورای شهر قزوین را کسب کرد و برخی موارد نشان می‌داد که با توجه به عدم سابقه در مدیریت شهری در ادامه مسیر با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد.

این گمانه‌ها بی دلیل نبود و زمانی کار سخت او آشکار شد که برخی از اعضای شورای شهر از همان ماه‌های نخست نسبت به سه نیروی جذب شده در شهرداری گلایه‌های زیادی داشتند.

این گلایه‌ها که با فشار همراه بود در نهایت به استعفای دو نفر از سه نفری منتهی شد که صباغی تلاش کرده بود از آنها به عنوان نیروی جدید در شهرداری استفاده کند.

در این بین نطق‌های گاه و بیگاه برخی اعضای شورای شهر همچون اشدری نشان می‌داد که صباغ حتی برخی از ۷ رأی خود را نیز از دست داده است.

اما برخی تحولات در روزهای اخیر نشان می‌دهد این اختلافات به اوج رسیده و شهردار قزوین باید روزهای بسیار سختی را پشت سر بگذراند.

تصمیمات شهردار موجب کندی حرکت مدیریت شهری شده است

موضع گیری قاسم اللهیاری رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین در روزهای اخیر را می‌توان نمایش علنی افزایش اختلافات در میان حامیان صباغی دانست.

اللهیاری در خبری که از سوی روابط عمومی شورای شهر منتشر شد تصمیمات غیرکارشناسی را نتیجه عدم تخصص شهردار به امور شهری دانست و به طور رسمی از بررسی عملکرد وی خبر داد.

وی در این گفتگو تصمیمات غیر کارشناسی و هیجانی شهردار را نتیجه عدم تخصص و تسلط وی به امور شهری دانست و تاکید کرد: این تصمیمات موجب کندی حرکت مدیریت شهری شده است.

این عضو شورای شهر اضافه کرد: در دفاع از حقوق مردم و شهر با کسی تعارف ندارم چرا که بسیاری از وعده‌های شهردار در یکسال گذشته محقق نشده که نتیجه عدم بهره گیری از نظر کارشناسان و مشاورین و تسلط به امور است.

وی افزود: عدم توجه شهردار به سیاست‌ها و تصمیمات ابلاغی شورا، ناکارآمدی مدیریت شهری را به همراه داشته است چرا که شهرداری برآیند سیاست‌های شورا نیست.

اللهیاری همچنین جزنگری و عدم تعریف پروژه‌های کلان، عملکرد بی ضابطه و بی نظم و عدم بهره گیری از مدیران کارآمد را از دیگر معایب مدیریت شهری دانست و تاکید کرد: در یکسال و نیم گذشته بسیار تلاش شد تا عملکرد شهرداری در مسیر پیشرفت قرار گیرد اما توجهی به آن نشد و ادامه مسیر از نظر بنده نیازمند بازنگری است.

غیبت ۵ عضو شورای شهر در افتتاح پروژه‌های شهری

اما در کنار این اظهارات تند غیبت ۵ عضو شورای اسلامی شهر در مراسم افتتاحیه پروژه‌های شهری روز شنبه نشان داد این اختلافات به بالاترین سطح خود رسیده است.

علی فرمانی رئیس شورای شهر، محسن حق شناس نایب رئیس، فاطمه اشدری، ولی چگینی و قاسم اللهیاری در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی شهرداری قزوین در روز شنبه که با حضور اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد غیبت داشتند.

همچنین غیبت برخی مدیران ارشد استان در مراسم افتتاح پروژه‌های شهرداری نشان داد فضای مدیریتی استان نیز دیگر تمایلی به صباغی ندارد.

حال برخی منابع از تصمیم شورای شهر برای طرح سوال از شهردار و آغاز پروژه استیضاح در شهرداری قزوین سخن می‌گویند تا اینگونه مهدی صباغی به خط پایان در شهرداری قزوین نزدیک شود.

کد خبر 5736816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha