۲۹ اسفند ۱۴۰۱، ۱۸:۴۰

معاون استاندار مازندران مطرح کرد؛

لزوم مدیریت جریان ترافیک و هدایت سفر در مازندران

لزوم مدیریت جریان ترافیک و هدایت سفر در مازندران

سوادکوه- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران بر لزوم مدیریت جریان ترافیک و هدایت سفر برای افزایش ایمنی و کاهش تصادفات تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا علیخانی عصر دوشنبه در چهارمین جلسه شورای راهبری تصادفات در راستای نوروز در شهرستان سوادکوه، با اشاره به ظرفیت گردشگری استان مازندران و حجم سفر و به تبع آن افزایش تصادفات، گفت: ظرفیت زیرساختی استان محدود اما تقاضا بالا است و درنتیجه باید ابتکار عمل به خرج داد و مدیریت کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بر لزوم مدیریت جریان ترافیک و هدایت سفر به منظور اقدامات به موقع خدمات در راستای کاهش ترافیک و تصادفات، افزایش ایمنی، سهولت سفر و رضایت مردم تأکید کرد.

وی دو هدف اصلی را تصادفات صفر و کمترین ترافیک در طول مسیر برشمرد و افزود: طی دستور مقام عالی دولت مقرر شد تا یک استان را به عنوان استان نمونه در حوزه کاهش تصادفات و افزایش سهولت سفر انتخاب کنند.

علیخانی از جمله نکات مورد توجه را حذف نقاط حادثه خیز، رفع خرابی‌های جاده‌ای، متوقف کردن پروژه‌ها در معابر شهری و بین شهری، افزایش گشت‌های ترافیکی، بهبود، مرمت، شستشو، نصب تابلو و علائم و بهبود دوربین‌های پایش تصویری اشاره کرد.

وی بر اهمیت اطلاع به موقع در هنگام یکطرفه شدن مسیر و صبر و خویشتنداری نیروی پلیس تأکید کرد و این مهم را در راستای کمک به تصمیم گیری مردم و حذف بهانه‌ها دانست..

علیخانی با اشاره به مشکل پارکینگ در بسیاری از شهرها، پیشنهاد داد: در این راستا می‌توان از ظرفیت مدارس به عنوان پارکینگ در ایام نوروز استفاده کرد.

کد خبر 5737685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha