۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۲۸

در اعتراض به موضع خصمانه اوتاوا؛

وزارت خارجه روسیه کاردار کانادا را احضار کرد

وزارت خارجه روسیه کاردار کانادا را احضار کرد

وزارت خارجه روسیه امروز در اقدامی اعتراض آمیز، کاردار کانادا در این کشور را احضار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه امروز سه شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که کاردار کانادا در این کشور را احضار کرده است.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص آمده است که مسکو کاردار کانادا را در پی اظهارات اخیر «ملانیا جولی» (Melanie Joly) وزیر خارجه این کشور احضار کرده است.

وزیر خارجه کانادا پیشتر در اظهاراتی که ناقض منشور ملل متحد به شمار می آید، گفته بود که اوتاوا در صدد است تا نظام روسیه را تغییر دهد.

وزارت خارجه روسیه در این باره اعلام کرد که پس از احضار «برایان ابل» (Brian Ebel) کاردار کانادا در مسکو، مراتب اعتراض روسیه به اظهارات اخیر وزیر خارجه کانادا به وی ابلاغ شده است.

ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند سال ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران خودمختار دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از هشت سال تحت نسل‌کشی و آزار و اذیت رژیم کی‌ یف قرار داشتند».

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌اند. از سوی دیگر «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

کد خبر 5738104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha