۳ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۱۹

رئیس سازمان راهداری خبر داد؛

نقاط حادثه‌خیز و پرخطر جاده‌ای کشور تا پایان دولت حذف می‌شود

نقاط حادثه‌خیز و پرخطر جاده‌ای کشور تا پایان دولت حذف می‌شود

نظرآباد- رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: برنامه‌ای در سال جاری تدوین می‌کنیم تا نقاط حادثه‌خیز و پرخطر جاده‌ای کشور را تا پایان دولت حذف کنیم.

داریوش امانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال جاری نیز حوادث ناگوار جاده‌ای صورت گرفت از مسافران نوروزی می‌خواهیم پیش از تردد خود از مراکز اطلاع‌رسانی در جریان آخرین وضعیت ترافیکی مسیر امکانات و شرایط آب و هوایی مسیر قرار گیرند و بعد سفر خود را آغاز کنند.

وی بیان کرد: همچنان سامانه بارشی در کشور فعال هستند، بنابراین اگر می‌خواهیم یک سفر به نقاط کوهستانی و سردسیر انجام دهیم حتماً باید تجهیزات مورد نیاز را همراه داشته باشیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به راه‌اندازی پویش همراهان سفر تصریح کرد: در سال گذشته این پویش را به صورت نمادین در ۱۰ نقطه کشور اجرایی کردیم.

وی خاطرنشان کرد: بعد از بررسی داده‌ها و تحلیلی که صورت گرفت مشخص شد که این پویش در نگه‌داشت مسافران در مجتمع‌های خدمات رفاهی بسیار تأثیرگذار بوده است

امانی با بیان اینکه از ابتدای سال برنامه‌ریزی کردیم تا این پویش از ۱۰ نقطه به ۱۰۰ نقطه افزایش یابد، گفت: بر اساس آخرین آماری که از وضعیت پویش همراهان سفر داریم رضایتمندی مسافران و مجتمع‌داران و راهداری‌های محل استقرار این پویش را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه حذف نقاط حادثه‌خیر و پرخطر جاده‌ای کشور اصلی‌ترین هدف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است، اظهار کرد: پیش از تحویل سال جدید پروژه حذف ۳۵۰ نقطه حادثه‌خیر کشور را به صورت متمرکز در استان البرز آغاز کردیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به شناسایی ۸۸۷ نقطه حادثه‌خیر و پرخطر جاده‌ای در کشور بیان کرد: اقدامات اولیه برای رفع این معضل از جمله نصب تابلوهای هشداری و اخباری انجام دادیم.

وی متذکر شد: برای رفع این نقاط برنامه‌ای را در سال جاری تدوین می‌کنیم تا نقاط حادثه‌خیر و پرخطر جاده‌ای کشور را تا پایان سال حذف کنیم.

کد خبر 5739110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha