۶ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۵۰

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه خبر داد؛

پیش بینی افزایش سرانه فضای فرهنگی هنری کرمانشاه در سال ۱۴۰۲

پیش بینی افزایش سرانه فضای فرهنگی هنری کرمانشاه در سال ۱۴۰۲

کرمانشاه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه از پیش بینی افزایش سرانه فضای فرهنگی هنری کرمانشاه در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

علی صفدری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: چند پروژه تحت عنوان مجتمع‌های فرهنگی و هنری در استان کرمانشاه داریم که پیگیر هستیم تا به ثمر برسند و در این پروژه‌ها پیشرفت داشته ایم.

وی افزود: در سفر ریاست جمهور به کرمانشاه همه پروژه‌ها در دستور کار قرار گرفت و قرار شد که هرکدام بودجه به آنها اختصاص یابد و عملیات عمرانی و تکمیلی با سرعت بیشتری انجام شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: چند پروژه و مجتمع دارای اولویت هستند و پیشرفت خوبی داشته اند مانند مجتمع دانش واقع در شهرک دانش شهر کرمانشاه، مجتمع شهر بیستون و شهرستان هرسین و سنقر و یک پروژه هم در شهرستان سرپل ذهاب که پیشرفت کمتری دارد.

وی ادامه داد: پروژه مجتمع شهرستان هرسین رصد می‌شود و در سال ۱۴۰۲ تلاش می‌کنیم کار بازسازی و تکمیل آن نهایی شود و سینما وارد چرخه کار پخش فیلم و اکران فیلم شود و برخی مجتمع‌ها که در اثر فرسودگی و قدمت تعطیل بوده اند پیگیر هستیم که بازسازی شوند.

صفدری بیان کرد: برای افزایش توانمندی‌ها و آموزش‌های حوزه فرهنگ و هنر استان کرمانشاه در تلاشیم پروژه‌ها سریع‌تر به چرخه کار اضافه شود و افتتاح چند پروژه طی ماه‌های آینده خواهیم داشت‌.

وی با اشاره به عدم وجود سینما در شهرستان‌های کرمانشاه، خاطرنشان کرد: تفاهم نامه‌ای با رئیس سازمان سینمایی برای سینمادار شدن شهرستان‌ها منعقد شد و بیش از ۲۶ میلیارد تومان بودجه این تفاهم نامه است و در چندین شهرستان مجتمع‌هایی که که دارند تجهیز و تبدیل به سینما شود.

وی اظهار امیدواری کرد که در سال ۱۴۰۲ سرانه فضای فرهنگی و هنری استان کرمانشاه افزایش یابد و گفت: کرمانشاه در سال جاری جز استان‌های برتر در کشور خواهد شد.

کد خبر 5740597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha