۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۳۴

معاون میراث فرهنگی مازندران:

آثار باستانی کشف شده در موزه کلبادی ساری نگهداری می شود

آثار باستانی کشف شده در موزه کلبادی ساری نگهداری می شود

ساری- معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با اشاره به قدمت ۱۴۰ ساله موزه کلبادی گفت:آثار باستان شناسی و اشیای کشف شده در آن نگهداری می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی عابدینی عراقی بعدازظهر یکشنبه در حاشیه ستاد خدمات اجرایی سفرهای مازندران گفت: خانه کلبادی ساری یکی از نقاط معروف مرکز مازندران است که به عنوان موزه تاریخ ساری مورد بازدید علاقمندان به تاریخ مازندران قرار دارد و در ایام نوروز تا ۲۱ شب برای بازدید باز است.

وی اظهار کرد: خانه کلبادی ساری یکی از نقاط معروف مرکز مازندران بوده ودر محله آب انبار نو ساری واقع شده و حدود ۱۴۰ سال قدمت دارد.

معاون میراث فرهنگی تصریح کرد: این بنا مربوط به اواخر دوره قاجار می‌شود و تا سال ۱۳۶۲ مسکونی بوده است تا اینکه در سال ۱۳۷۰ به میراث فرهنگی واگذار شد و در سال ۱۳۷۷ به عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت شد.

عابدینی ادامه داد: این موزه در دهه فجر سال ۱۳۸۷ در اداره کل میراث فرهنگی استان افتتاح و رسماً به عنوان موزه تاریخ مرکز استان معرفی شد.

وی با بیان اینکه این بنا یک مجموعه کامل است که در دو طبقه قرار دارد، گفت: طبقه نخست آن مردم‌شناسی است و به اشیا معاصر (۱۰۰ تا ۲۰۰ سال) اختصاص دارد و طبقه دوم آن باستان شناسی است و شامل اشیای تاریخی و ماقبل تاریخی می‌شود.

وی افزود: به عنوان مثال، کشفیات باستان شناسی، کشفیات افراد غیر مجاز و بخشی از اشیای کشف شده وستمین چهاردانگه در این موزه نگهداری می‌شود.

کد خبر 5740930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha