۱۵ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۴۶

توسط کانون پرورش فکری؛

ترجمه «شغل‌های رؤیایی در علوم» منتشر شد

ترجمه «شغل‌های رؤیایی در علوم» منتشر شد

کتاب «شغل‌های رؤیایی در علوم» نوشته کریس اکسلاد با ترجمه مجید عمیق توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «شغل‌های رؤیایی در علوم»‌ از مجموعه برترین شغل‌ها در حوزه STEM( علوم، فناوری، مهندسی، ریاضی)، نوشته کریس اکسلاد به‌تازگی با ترجمه مجید عمیق توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر و راهی بازار نشر شده است.

مجموعه کتاب‌های شغل‌های رؤیایی در حوزه‌های «علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی» که به اختصار STEM نامیده می‌شود، نوجوانان را با فرآیند دسترسی به آنها و موضوع‌های درستی مرتبط با این شغل‌ها که از دبیرستان تا دانشگاه را شامل می‌شود، آشنا می‌کند. نوجوانان ضمن مطالعه این کتاب‌ها با توجه به توانمندی‌ها و علاقه‌شان، درباره هر کدام از این شغل‌ها که طراحی روبات‌ها، خلق ایده‌های نوین در انرژی، مبارزه با جرایم سایبری، تأمین غذای جهانیان که از جمله آنهاست، شناخت کافی به دست می‌آورند.

دنیای شغل‌ها در حوزه علوم مخاطب را راهی سفر به دور دنیا یا حتی ترک کره زمین می‌کند. ردیابی توفان‌های سهمگین، مطالعه پنگوئن‌ها در قطب جنوب، تعمیر ایستگاه فضایی، رصد سیارات و جست و جوی حیات فرازمینی از انواع شغل‌های این حوزه هستند. مطالعه این کتاب مخاطب را با عرصه‌های نامحدود در نوآوری‌های علوم آشنا می‌کند.

این کتاب که ویژه نوجوانان بالای ۱۵ سال منتشر شده است شامل مطالبی با عناوینی همچون شغل‌های حوزه علوم، شکارچی سیاره‌ها، کارشناس صحنه جرم، تغذیه مردم جهان، کار در فضا، جراحی مغز و اعصاب، شمارش پنگوئن‌ها، ردیاب توفان، پیش‌بینی فوران آتش‌فشان‌ها، مهندسی ژنتیک، دیرینه‌شناسی، مکانیک زیستی، شکافت اتم، واژه‌نامه، نمایه اشاره کرد.

در بخشی از این کتاب آمده است:

سیاره فرامنظومه‌ای، سیاره‌ای است که پیرامون ستاره‌ای غیر از خورشید گردش می‌کند. به عنوان شکارچی سیاره‌های فرامنظومه‌ای باید این دنیاهای دوردست را جست و جو کنید و درباره بزرگی آن‌ها و اینکه چگونه پیرامون ستاره‌های‌شان گردش می‌کنند، تحقیق کنید. این کار ما را با روند عملکرد سایر منظومه‌های شمسی در جهان هستی آشنا می‌کند.

با مطالعه این دنیاهای ناشناخته می‌توانیم از وجود احتمالی سایر منظومه‌های شمسی مشابه منظومه شمسی خودمان باخبر شویم یا پی ببریم که منظومه شمسی خودمان یک منظومه منحصر به فرد است. مهم‌تر از همه رصدکردن سیاره‌های فرامنظومه‌ای ما را با ساختار سیاره‌های شبه زمین آشنا می‌کند و از سوی دیگر از احتمال وجود حیات فرازمینی در آن‌ها باخبر می‌شویم.

این کتاب با ۳۲ صفحه و با بهای ۴۰ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 5745393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha