۲۷ فروردین ۱۴۰۲، ۴:۲۸

هاشمی‌طبا در گفتگو با مهر:

دولت‌ها در سیاست داخلی انقلابی عمل نکرده‌اند

دولت‌ها در سیاست داخلی انقلابی عمل نکرده‌اند

معاون رئیس‌جمهور اسبق، گفت: علی رغم شعارهایی که دولت می‌دهد نمی‌تواند با تورم مبارزه کند، زیرا اقتصاد ما به یک جراحی بزرگ نیاز دارد.

مصطفی هاشمی‌طبا معاون رئیس جمهور اسبق در گفتگو با مهر با اشاره به شعار سال اعلام شده توسط مقام معظم رهبری در خصوص کنترل تورم و رشد تولید، گفت: متأسفانه به نظر می‌رسد در مجموع عملکرد دولت‌های حاضر و گذشته، همخوانی بین سیاست‌های خارجی با سیاست‌های داخلی وجود ندارد. در سیاست خارجی انقلابی عمل می‌کنیم ولی در داخل سیاست وادادگی داریم.

وی افزود: از نمونه‌های وادادگی سیاست دولت‌ها در داخل کشور، اسرافی است که در منابع طبیعی و خدادادی کشور اعم از انرژی، آب و امکانات زیستی ما اتفاق می‌افتد و معمولاً در این موضوع دولت‌ها بی‌تفاوت بوده‌اند و متأسفانه در حال گسترده‌تر شدن این اسراف هستیم.

هاشمی‌طبا با اشاره به بیانات رهبری انقلاب در خصوص ضد تولید بودن روش‌های مورد استفاده در کشور، اظهار داشت: در موضوع تولید لازم است زیر بناهای آن را اصلاح کنیم. چه در بخش کشاورزی و چه در بخش صنعت، زیربناهای تولیدمان به خطر افتاده است. در بخش صادرات و روابط صادراتی و نیز در بخش خدمات هم دارای مشکلات اساسی هستیم. به عنوان مثال در چند سال آینده تولید محصولات کشاورزی وابسته به چاه‌های عمیق‌مان از بین خواهد رفت که این یک نمونه از مشکلات زیر بنایی ایران در تولید است.

تیم اقتصادی دولت ضعیف است

وی تأکید کرد: نیروهای موجود در تیم اقتصادی دولت ضعیف هستند اما با فرض قوی بودن آنها هم، با مشکلاتی در بخش تولید مواجه هستیم که باید برطرف شود.

این سیاستمدار اصلاح‌طلب، در خصوص موضوع تورم تصریح کرد: با توجه به مشکلاتی که در سیاست‌های خارجی‌مان داریم باید مانند سیاست داخلی، انقلابی عمل کنیم زیرا سیاست‌های جاری کشور و استفاده از برخی فرمول‌های لیبرالیستی نمی‌تواند، در حل مشکلات تورمی کمک کند.

دولت‌ها در سیاست داخلی انقلابی عمل نکردند

وی ادامه داد: متأسفانه نه در دولت آقای روحانی و نه در این دولت سیاست‌های داخلی ما انقلابی نبوده است، چراکه اصل را بر مصرف هر چه بیشتر منابع کشور گذاشتند.

اقتصاد ما به یک جراحی بزرگ نیازمند است

این فعال سیاسی بیان کرد: نکاتی که به عنوان شعار سال توسط مقام معظم رهبری فرموده شد امر جدیدی برای دولت نیست. این دولت در برنامه‌های انتخاباتی خود به مهار تورم و رشد تولید اشاره داشته است و البته چند بار هم گفته است که در این کار موفق بوده است! در عین حال فکر می‌کنم علی‌رغم شعارهایی که دولت در مبارزه با تورم می‌دهد اما طبیعتاً نمی‌تواند با آن مبارزه کند، زیرا اقتصاد ما به یک جراحی بزرگ نیازمند است.

نوعی آنارشیسم اقتصادی و اجتماعی در کشور بوجود آمده است

هاشمی طبا ادامه داد: باید کاری کرد که در حکمرانی دولت در ابتدا سرمایه اجتماعی‌اش افزایش یابد، تا اگر دولت از مردم خواست مثلاً در مصرف برق صرفه‌جویی کنند، حرفش خوانده شده و اجرا شود. اما اکنون نوعی آنارشیسم اقتصادی و اجتماعی در کشور بوجود آمده و هر کس کار خودش را می‌کند.

معاون رئیس جمهور اسبق تصریح کرد: حضور مردم در تظاهرات‌های ۲۲ بهمن یا ۱۳ آبان برای پشتیبانی و حفظ نظام است و ربطی به حمایت از دولت ندارد، لذا دولت نباید آن‌را سرمایه اجتماعی خود بداند.

کد خبر 5745783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • بازنشسته تأمین اجتماعی IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
      0 0
      رئیسی هم متاسفانه از سال 1400 تاکنون ثابت کرد که مانند حسن روحانی هیچ کاری برای حل مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور نکرده است چرا؟
    • بازنشسته شرکت مخابرات منطقه تهران IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
      0 0
      شرکت مخابرات تاوان اشتباه کدام نهاد را می‌دهد؟ ۱ – مدیر عامل شرکت مخابرات ایران ۲ – و سایر مدیران شرکت مخابرات ایران ۳ – وزارات ارتباطات و فناوری اطلاعات ۴ – دولتمردان ۵ – نمایندگان مجلس ۶ – سازمان بازرسی کل کشور ۷ – سازمان خصوصی سازی
    • بازنشسته شرکت مخابرات منطقه تهران IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
      0 0
      رسما از بازنشسته های شرکت مخابرات در سراسر کشور عذرخواهی کنید! از دی ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون و هنوز هم متاسفانه مشکلات بازنشسته های شرکت مخابرات در سراسر کشور حل وفصل نشده است و همچنان نیز ادامه دارد چرا؟
    • بازنشسته شرکت مخابرات منطقه تهران IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
      0 0
      مجید سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ثابت کرد که حامی واقعی ضد علیه بازنشسته های شرکت مخابرات بوده است مجید سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از دی ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون نشان داد که زبان بازنشسته های شرکت مخابرات را نمی‌فهمد
    • بازنشسته شرکت مخابرات منطقه تهران IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
      0 0
      امام جمعه موقت تهران در مورد بی توجهی دولت، مئسولین، مدیران و نمایندگان مجلس وغیره به مشکلات کارمندان، کارگران و بازنشسته های، مردم و کشور هم توضیح به دهد.
    • اعتراض IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
      0 0
      کالا چرا گران شد؟ اجناس چرا گران شد؟ میوه چرا گران شد؟ گوشت چرا گران شد؟ مرغ چرا گران شد؟ خودرو چرا گران شد؟ دلار چرا گران شد؟ و... چرا گران شد؟
    • بازنشسته شرکت مخابرات منطقه تهران IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
      0 0
      قیمت هر کیلو گوجه فرنگی در روزهای اخیر ۲۴ تا ۲۶ هزار تومان رسیده است و این در حالی است که هیچ ارتباطی و ربطی به تحریم و دلار هم ندارد.
    • بازنشسته شرکت مخابرات منطقه تهران IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
      0 0
      مجید سلطانی از دی ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون ثابت کرد که هیچ برنامه مشخصی برای حل مشکلات بازنشسته های شرکت مخابرات ندارد. و مجید سلطانی باید محاکمه شود.
    • بازنشسته شرکت مخابرات منطقه تهران IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
      0 0
      خواسته ما اخراج مجید سلطانی از شرکت مخابرات است
    • جمعی از بازنشستگان شرکت مخابرات در سراسر کشور IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
      0 0
      و این در حالی است که امروز پنجشنبه ۲۴ فروردین ماه سال ۱۴۰۲ هست که هنوز بن خواربار دی ماه سال ۱۴۰۰ تا اسفند ماه سال ۱۴۰۱ بازنشستگان مخابرات نریختن چرا؟ کسی هم از دی ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون پاسخگو وجوابگو نیست و نبوده است چرا؟ ودولت، مسئولان و نمایندگان مجلس وغیره هم سکوت کرده اند چرا؟ جمعی از بازنشستگان
    • جمعی از کارکنان رسمی و بازنشستگان شرکت مخابرات در IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
      0 0
      حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه باید مجوز و دستور دستگیر مجید سلطانی مدیر عامل شرکت مخابرات ایران را به خاطر بی توجهی به مشکلات کارکنان رسمی و هم بازنشسته های شرکت مخابرات صدور کند جمعی از کارکنان رسمی و بازنشستگان شرکت مخابرات در سراسر کشور
    • جمعی از بازنشستگان شرکت مخابرات در سراسر کشور IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
      0 0
      مدیران شرکت مخابرات به سرکردگی مجید سلطانی مدیر عامل شرکت مخابرات ایران به بازنشسته های شرکت مخابرات خیانت کردند و باید در دادگاه محاکمه و مجازات شوند جمعی از بازنشستگان شرکت مخابرات در سراسر کشور
    • اعتراض IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
      0 0
      90 درصد مدیران شرکت مخابرات ایثارگر و جانباز هستند و هم به اصطلاح ادعای مسلمانی دارند ولی متاسفانه حق وحقوق کارکنان رسمی و هم بازنشسته های شرکت مخابرات پایمال و ضایع می کنند و هم قانون و عدالت را رعایت نمی کنند چرا؟
    • بازنشسته شرکت مخابرات منطقه تهران IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
      0 0
      مهندس مجید سلطانی مدیر عامل شرکت مخابرات ایران متاسفانه هیچ برنامه مشخصی و روشنی برای حل مشکلات کارکنان رسمی و هم بازنشسته های شرکت مخابرات ندارد و از آذر ماه سال 1399 تاکنون هم برای همه ثابت شده است.
    • بازنشسته شرکت مخابرات منطقه تهران IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
      0 0
      عملکرد مهندس سلطانی مدیر عامل مخابرات ایران از 18 آذر ماه سال 1399 تاکنون به نفع کارکنان، بازنشستگان و شرکت مخابرات نبوده است.
    • بازنشسته مخابرات منطقه تهران IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
      0 0
      بنده در اسفنده ماه سال۹۵ بازنشسته شده ام ولی متاسفانه هنوز هم هیچ خبری از سکه پایان خدمت ۳۳ سال و ۵ ماه نیست چرا؟ تاکنون هم هزاران بار اعتراض کردم ولی متاسفانه هیچ کسی هم پاسخگو و جوابگو نیست چرا؟ بازنشسته مخابرات منطقه تهران
    • بازنشسته شرکت مخابرات منطقه تهران IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
      0 0
      آقای سلطانی مدیر عامل شرکت مخابرات ایران تا کی قرار است مطالبات را فریز کرده و حق قانونی مارا پایمال کنید به کجا پشت شما گرم است که فریادهای قانونی مارا نمی‌شنوید چه کسی از شما حمایت می‌کند که اینقدر راحت حق مارا پایمال کرده اید؟؟؟؟؟
    • بازنشسته شرکت مخابرات منطقه تهران IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
      0 0
      ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷ در کشورمان باید دادگاه ویژه تشکیل شود مسئولین، مدیران و نمایندگان مجلس را به خاطر کم کاری و بی توجهی به مشکلات کامندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور محاکمه شوند
    • اعتراض IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
      0 0
      تاریخ : ۲۶ - فروردین - ۱۴۰۲ مدیران دولت رئیسی از سال ۱۴۰۰ تاکنون ثابت کردند که ۱۰۰درصد فقط توان اجرایی ندارند
    • بازنشسته شرکت مخابرات منطقه تهران IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
      0 0
      کارشناسان اقتصادی و مسئولان و... در زمان خصوصی سازی در کشور در شبکه خبر شعار سر می دادند خصوصی سازی در کشور بسیار عالی است پس چرا تاکتون در مورد مشکلات کارمندان، کارگران و بازنشسته های هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی نمی کنند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟
    • اعتراض IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
      0 0
      مسئولان امر اگر می‌خواهند ببینند چه فاجعه‌ای بر سر قیمت مسکن و اجاره‌بها آمده سری به بنگاه‌های املاک بزنند. مردم طبقه ضعیف قادر به تامین هزینه اجاره‌بها نیز نیستند چه برسد به اینکه بتوانند خانه کوچکی خریداری کنند.
    • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
      0 0
      قانون و عدالت را رعایت کنید مرحله اول افزایش ۱۰ درصد حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۱ برای بازنشسته تامین اجتماعی با ۱۰ تا ۲۵ سال سابقه بیمه افزایش حقوق در سال ۱۴۰۱ با ۱۰درصد مبلغ ۱ میلیون ۳۰۰ هزار تومان واریز کردند.
    • اعتراض IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
      0 0
      قانون و عدالت را رعایت کنید برای بازنشسته تامین اجتماعی با ۳۰ تا ۳۵ سال سابقه بیمه افزایش حقوق در سال ۱۴۰۱ با ۱۰درصد مبلغ ۱ میلیون ۱۰۰ هزار تومان واریز کردند. آیا این عدالت است.
    • اعتراض IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
      0 0
      خواسته ما اخراج مجید سلطانی از شرکت مخابرات است
    • بازنشسته شرکت مخابرات منطقه تهران IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
      0 0
      شرم هم نمی کنند آشکار و علنی از دی ماه سال 1400 تاکنون حق وحقوق ما در مخابرات پایمال و ضایع می کنند و هم ادعای مسلمانی دارند