۱۵ فروردین ۱۴۰۲، ۲۲:۴۹

رئیس کل دادگستری مازندران:

۵۰ فقره ساخت وساز حریم جاده چهاردانگه - کیاسر تخریب شد

 ۵۰ فقره ساخت وساز حریم جاده چهاردانگه - کیاسر تخریب شد

ساری- رئیس کل دادگستری مازندران از تخریب و رفع تصرف ۵۰ فقره مستحدثات حریم جاده چهاردانگه - کیاسر با پیگیری قضائی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمدصادق اکبری از رفع تصرف و تخریب ۵۰ مورد از مستحدثات حریم جاده چهاردانگه (کیاسر) طبق ماده ۶ و تبصره یک از قانون اصلاح ایمنی راه‌ها و راه آهن با پیگیری رئیس حوزه قضائی و همکاری اداره راه ونیروی انتظامی خبر داد.

وی در خصوص اجرای این احکام گفت: یکی از مواردی که در شورای حفظ حقوق بیت المال مطرح می‌شود مقابله با دخل و تصرف در بیت المال و اراضی ملی وطبیعی، حریم راه‌ها ورودخانه ها است و علیرغم اخطار و مهلت یکساله متأسفانه اقدامی دراین خصوص صورت نگرفته و متخلفان همچنان به ساخت و ساز ادامه داده بودند که با دستور به موقع رئیس حوزه قضائی چهاردانگه نسبت به اجرای حکم و تخریب موارد ساخته شده اقدام مؤثر و قانونی صورت گرفت.

وی افزود: محور جاده کیاسر از حساسیت خاصی برخوردار است که با توجه به تغییر کاربری و ساخت و ساز غیر مجاز در حریم جاده و مناطقی مانند جمال الدین کلاً، لنگر، عالیکلا، با پیگیری و اطلاع رسانی شهروندان دلسوز، برخورد قاطع و قانونی با متخلفین صورت گرفت.

رئیس کل دادگستری مازندران اظهار کرد: عده‌ای با گذاشتن میز، منقل و ساخت آلاچیق و مغازه در کنار جاده، بدون کسب مجوز از وزارت راه اقدام به ساخت ساز کرده بودند بطوری که ایمنی عبور و مرور به مخاطره افتاده بود که با دستور قضائی این موارد تخریب و آزاد سازی شد.

حجت الاسلام اکبری خاطرنشان کرد: متخلفان بدانند با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه برخورد قانونی صورت گرفته و آثار تجاوز به حریم، تخریب می‌شود.

وی از کسانی که قصد ساخت و ساز در مسیر جاده‌ها و راه‌ها را دارند خواست تا قبل از هرگونه ساخت و سازی حتماً از مراجع ذی صلاح استعلام حاصل کرده و بعد از اخذ مجوزهای لازم نسبت به ساخت و ساز اقدام کنند.

کد خبر 5746896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha