۴ آبان ۱۳۸۶، ۹:۵۴

سعیدی کیا :

امسال شرایط ساخت 3 میلیون واحد مسکونی را فراهم می کنیم

امسال شرایط ساخت 3 میلیون واحد مسکونی را فراهم می کنیم

وزیر مسکن و شهرسازی گفت: در سال جاری علاوه بر ساخت 1.5 میلیون واحد مسکونی از طریق واگذاری زمین های اجاره ای 99 ساله به تعاونی ها، 1.5 میلیون واحد مسکونی دیگر نیز طبق برنامه دولت در سال جاری ساخته می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد سعیدی کیا درمراسم معارفه و اعطای احکام واعتبارنامه اعضای چهارمین دوره شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان و تقدیراز اعضای سومین دوره شورا، گفت: وزارت مسکن و شهرسازی در بخش زمین اجاره ای طبق برنامه بودجه سال 86 مکلف است سالانه به استعداد ساخت 1.5 میلیون واحد مسکونی زمین اجاره ای دراختیار تشکل های تعاون قرار دهد.

وی افزود: از طرفی برنامه ریزی دولت در سال جاری ساخت 1.5 میلیون واحد مسکونی در کشور است که این اهداف طبق هدف گذاری دولت در بخش مسکن محقق می شود.

وزیرمسکن و شهرسازی با اشاره به ساخت 1.5 میلون واحد مسکونی درکشوربراساس برنامه ریزی دولت نهم، بیان کرد: علاوه بر ساخت 1.5 میلیون واحد مسکونی از طریق واگذاری زمین های اجاره ای 99 ساله به تعاونی ها، ساخت 1.5 میلیون واحد مسکونی مورد هدف در سال جاری شامل ساخت 300 هزارواحد مسکونی روستایی، انجام ساخت حدود 600 هزار واحد مسکونی دیگربا دریافت تسهیلات دولتی وساخت سالانه 500 تا 600 هزار واحد مسکونی توسط بخش خصوصی و مردم می شود.

وی با بیان اینکه امسال وزارت مسکن و شهرسازی برای حدود 900 هزار واحد مسکونی از 1.5 میلیون واحد مسکونی مورد هدف دولت در بخش مسکن شرایط واگذاری زمین را فراهم می کند، افزود: بنابراین در سال جاری شرایط ساخت بالغ بر3 میلیون واحد مسکونی درسطح کشور فراهم خواهد شد.

وزیر مسکن و شهرسازی با اشاره به پرداخت 10هزار میلیارد تومان تسهیلات ساخت مسکن به منظوراجرای برنامه های تولید مسکن در سال جاری اظهار داشت: با دستوررئیس جمهورمبلغ 2 هزارمیلیارد تومان به ساخت مسکن روستایی اختصاص یافت که با احتساب این رقم، تسهیلات ساخت مسکن در سال جاری به 12 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی بیان کرد: وزارت مسکن و شهرسازی ، سازمان نظام مهندسی ساختمان و شورای شهر تهران به منظور انجام کار مطلوب و موثر در بخش مسکن کشور باید به یک شخصیت وهویت مشترک فنی واجرایی تبدیل شوند.

سعیدی کیا با بیان مطلب فوق افزود: وزارت مسکن و شهرسازی امر سیاست گذاری و نظارت عالیه را برعهده دارد و شهرداری ها در چارچوب این سیاستگذاری ها به شکل دهی شهرها می پردازند و نظامات مهندسی نیزعهده دار طراحی، اجرا و نظارت خواهند بود.

وی با اشاره به تصویب مصوبات شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان از سوی وزارت مسکن و شهرسازی بیان کرد: وزارت مسکن و شهرسازی از این شورا به عنوان خانواده مهندسی کشور توقع تغییردروضیعت ساخت و ساز کشور را دارد.

سعیدی کیا با اشاره به تصویب کلیات لایحه ساماندهی و حمایت تولید وعرضه مسکن با قید یک فوریت در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: جزئیات این لایحه به زودی درمجلس به تصویب خواهد رسید.

درادامه این مراسم معاون وزیرمسکن و شهرسازی با اشاره به انتخاب شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی براساس فرآیند مشخص آئین نامه اجرایی ، اظهار داشت: درابتدای تیرماه سال جاری با 124 نفر کاندیدا در تهران انتخابات شورا برگزار شد که با مشارکت 92 درصدی اعضا در جمع 64 نفر از طریق هیئت عمومی به صورت رسمی به وزارت مسکن و شهر سازی معرفی شدند تا طبق قانون 32 نفرازآنها انتخاب و معرفی شوند.

وی با اشاره به تاکید وزیر مسکن و شهرسازی مبنی برتعیین مدلی مشخص برای انتخاب اعضای شورا، عنوان کرد: دراین مدل ضمن حذف اعمال سلیقه درانتخابات 4 شاخص تعیین شد که یکی از آنها میزان رای بود که طبق لیست 50 درصد وزن به میزان رای تعلق گرفت.

معاون امور مسکن و ساختمان وزارت مسکن و شهر سازی با بیان آنکه از کلیه استان های کشوردرانتخابات این شورا حضور داشته اند، افزود: در این انتخابات حضوراستان ها با 15 درصد میانگین وزنی همراه بود و 20 درصد نیز به سابقه کار حرفه ای و رشته های مختلف اختصاص داشت.

وی با اشاره به احکام اعضای منتخب چهارمین دوره شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، تصریح کرد: اعضا به مدت سه سال به جامعه مهندسی کشور در جهت اعتلای مهندسی و ارتقای کیفیت ساخت و ساز خدمات ارائه می دهند.

منوچهر خواجه دلویی در پایان اجرای بیمه کیفیت شرکت های بازرسی و آموزش های مهارت های کارگران ساختمانی طبق قانون نظام مهندسی ساختمان کشوراز سال جاری در بخش مسکن را امری موثر خواند.

کد خبر 574771

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha