۴ آبان ۱۳۸۶، ۱۱:۳۲

بررسی مذاکرات ایتالیا و آلمان/

میانجیگری رم پیشنهاد گروه دوستی پارلمانی ایران- ایتالیا بود

میانجیگری رم پیشنهاد گروه دوستی پارلمانی ایران- ایتالیا بود

عضو گروه دوستی پارلمانی ایران - ایتالیا اعلام کرد که پیشنهاد میانجیگری رم در حل موضوع هسته ای ایران پیشنهاد این گروه در مجلس شورای اسلامی بوده است و این میانجیگری می تواند زمینه ساز از بین رفتن نگرانی های کاذب اروپا باشد.

محسن کوهکن در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به میانجیگری کشور ایتالیا در موضوع هسته ای ایران و حضور رومانو پرودی نخست وزیر این کشور در نشست سولانا، لاریجانی و جلیلی نماینده اتحادیه اروپا و دبیران سابق و جدید شورای عالی امنیت ملی  اظهارداشت : پیشنهاد میانجیگری ایتالیا پیش از این از طرف گروه دوستی ایران - ایتالیا و برای خروج از بن بستی که آمریکا اعلام می کند در پرونده هسته ای ایران وجود دارد، مطرح شده بود.

این عضو هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی افزود: باقی کشورها نیز  می توانند با این نوع میانجیگری ها در پرونده هسته ای ایران خط قرمزها و نگرانی های کاذبی را که به غلط برای برخی کشورهای اروپایی ایجاد شده است ، از بین ببرند.

وی خاطرنشان کرد:  اقدام ایتالیا در میانجیگری در پرونده هسته ای ایران  و میزبانی این کشور برای مذاکرات هسته ای ایران از اقدامات مثبت به شمار می آید.

کوهکن که در هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز عضویت دارد ، در خصوص آینده مذاکرات با توجه به مهلت رو به پایان ایران از طرف شورای امنیت، تصریح کرد: در این شرایط باید دیپلماسی فعال را دنبال کنیم و بتوانیم روند پرونده هسته ای را از حالت سیاسی و امنیتی خارج و کاملا حقوقی کنیم و مسیر آن را به سمت آژانس سوق دهیم.

کد خبر 574898

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha