۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۹:۴۷

استاندار گیلان:

جبران اهمال کاری ۴ دهه‌ای پسماند گیلان در یک سال امکان‌پذیر نیست

جبران اهمال کاری ۴ دهه‌ای پسماند گیلان در یک سال امکان‌پذیر نیست

رشت- استاندار گیلان با اشاره به کم کاری‌های صورت گرفته در حوزه پسماند گیلان در چهار دهه گذشته گفت: جبران اهمال کاری چهار دهه‌ای حوزه پسماند گیلان در یک سال امکان‌پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی امروز یکشنبه در جلسه پدافند زیستی استان با محوریت ساماندهی پسماند سراوان، اظهار کرد: صبر و تحمل مردم منطقه سراوان در طول این سال‌ها ستودنی و شایسته تقدیر است.

وی با تاکید بر اینکه ساماندهی پسماند سراوان به صورت دانش بنیان انجام می‌شود، افزود: ساماندهی پسماند سراوان به صورت کاملاً فنی و تخصصی در حال انجام است و باید همچنان با قدرت این روند ادامه یابد.

استاندار گیلان با بیان اینکه دولت سیزدهم برای حل معضل پسماند سراوان عزم جدی دارد، گفت: در یک سال و نیم گذشته برنامه‌های خوبی از سوی دولت در حوزه مدیریت بهینه پسماند و راه اندازی کارخانه کود آلی لاکان اجرا شده و این روند تا حصول نتایج مطلوب ادامه خواهد یافت.

افزایش ظرفیت تولید کارخانه کود آلی رشت

عباسی از افزایش ظرفیت تولید کارخانه کود آلی رشت به بیش از ۸۰۰ تن در روز خبر داد و اضافه کرد: این ظرفیت سبب شده، دفع غیر بهداشتی زباله در منطقه سراوان، مسکوت بماند و زباله تولیدی در حوزه مرکز استان به نحو شایسته ای مدیریت و امحاء شود.

وی با اشاره به کم کاری‌های صورت گرفته در حوزه پسماند گیلان در چهار دهه گذشته افزود: جبران اهمال کاری چهار دهه‌ای حوزه پسماند گیلان در یک سال نمی گنجد.

استاندار گیلان با انتقاد از برخی اظهار نظرهای غیر کارشناسانه در زمینه علل انتقال رجکتی های کارخانه کود آلی لاکان در محل سروان، تصریح کرد: طبق اعلام کارشناسان محیط زیست، رجکتی های کود آلی هیچ زیان و بار آلایندگی برای محیط زیست ندارد و تلفیق آن با مصالح معدنی روند تکمیل طرح ساماندهی لندفیل سراوان را سرعت می بخشد.

عباسی با تاکید بر اینکه اجازه نمی‌دهیم مردم بیش از این آسیب ببینند، گفت: نهضت ساماندهی پسماند سراوان آغاز شده و نباید این تلاش‌ها با فضاسازی برخی افراد نادیده گرفته شود و زیر سئوال برود.

نظارت محسوس بر روند اجرای کارها در سراوان

استاندار گیلان با تاکید بر نظارت محسوس بر روند اجرای کارها در موضوع سراوان، اضافه کرد: تا شهریورماه به پیمانکار فرصت داده شده که مطابق تعهداتش وظایف خود را به پایان برساند و در عملکرد افراد نظارت محسوس می‌شود.

عباسی با بیان اینکه تا پایان سال اتفاقات زیست محیطی خوبی در این محدوده رخ خواهد داد، اضافه کرد: باید سراوان را درست تعریف کنیم؛ حرکت را درست انجام دهیم و تصمیمات منطقی اخذ و اقدامات به صورت شفاف با مردم در میان گذاشته شود.

وی با تاکید بر لزوم اعتمادسازی مردم، افزود: هر جا تأخیری در کار ایجاد شود باید علت آن به مردم اطلاع رسانی و توضیح داده شود تا به یاری و همراهی یکدیگر طبیعت سراوان احیا و به شرایط عادی بازگردانده شود.

کد خبر 5750870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سراوان NL ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      0 0
      لج کردن زباله های سراوان و اطراف رو نمیذارن جایی تخلیه بشه، سراوان و اطراف زباله ها توی سطل مونده و ریخته.