۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۸:۳۹

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه:

مصرف سرانه برق کرمانشاه در سال گذشته ۸ درصد افزایش داشته است

مصرف سرانه برق کرمانشاه در سال گذشته ۸ درصد افزایش داشته است

کرمانشاه- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت: مصرف سرانه برق کرمانشاه در سال گذشته هشت درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مرادی بعد از ظهر سه شنبه در نشست جلسه برنامه ریزی برای مدیریت مصرف برق و کنترل پیک بار تابستانی که در سالن جلسات استانداری کرمانشاه برگزار شد با اشاره به شعار سال، برق را زیرساخت زیرساخت‌ها عنوان و اظهار کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه به عنوان زنجیره آخر صنعت برق و مرتبط با مردم همواره تلاش کرده است تا برق مطمئن و پایدار را باکیفیت به مردم خوب استان برساند.

وی با تشریح مأموریت‌ها، چشم انداز و اهداف استراتژیک شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه، افزود: درصد مصرف سرانه سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، هشت درصد افزایش رشد داشته است و سرانه مصرف بخش عمومی و اداری استان کرمانشاه از میانگین کشور بالاتر است، این درحالی است که در بخش صنعتی سرانه مصرف برق کمتر از میانگین کشوری است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با اشاره به لزوم مدیریت مصرف برق در تابستان ۱۴۰۲، تصریح کرد: در سال گذشته با همکاری بخش‌های خانگی، صنعتی، کشاورزی، اداری ۵۸ مگاوات کاهش بار در حوزه مدیریت مصرف برق داشتیم که این رقم برای سال ۱۴۰۲، ۱۳۰ مگاوات پیش بینی می‌شود.

مرادی با بیان اینکه بار شبکه و مدیریت آن به واسطه سیستم GIS به صورت هوشمندانه انجام می‌شود، بیان کرد: هوشمندسازی ادارات دولتی در خصوص انرژی الکتریکی در حال انجام و تاکنون نیز شش هزار دستگاه کنتور فهام نصب شده است.

وی با بیان اینکه کل کنتورهای کشاورزی استان هوشمند می‌شود در خصوص جذب سرمایه گذار خارجی، گفت: تمامی مکان‌های بالقوه برای جذب سرمایه گذاری خارجی انجام شده و طرح‌های سلول خورشیدی نیز در اولویت قرار دارد.

مرادی با اشاره به چالش‌های صنعت برق در استان، تأمین منابع مالی پروژه‌های این صنعت را مهم برشمرد و عنوان کرد: فعالیت شرکت توزیع نیروی برق استان منوط به وصول مطالبات است و ادارت دولتی بیشترین بدهکاری را به شرکت توزیع نیروی برق دارند.

وی در پایان با اشاره به پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار، گفت: این پروژه می‌تواند کمک مؤثری به خدمات دهی بهتر و کاهش سرقت در کل استان را داشته باشد.

کد خبر 5752775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha