۲۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۶:۰۴

امام جمعه محمودآباد:

روز قدس مقاومت را پررنگ‌تر کرده است

روز قدس مقاومت را پررنگ‌تر کرده است

قزوین- امام جمعه محمودآباد با بیان اینکه روز قدس مقاومت را پررنگ‌تر کرده است، گفت: روز جهانی قدس باعث شد گروه‌های مقاومت هر روز قدرتمندتر شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید اسماعیل موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه محمودآباد اظهار کرد: روزی که امام (ره) ایده روز قدس را مطرح کردند کمتر کسی تصور می‌کرد این روز بزرگ تبدیل به جریان مستمر جهانی برعلیه صهیونیسم جهانی شود اما حقیقت این است که از برکت آن پیام کوتاه که از قلم آسمانی آن مرد الهی صادر شد برکات بسیاری از رهگذر این یوم‌القدر جهان اسلام جریان یافته است.

وی با بیان اینکه روز قدس مسأله فلسطین را یک موضوع کاملاً مردمی کرد افزود: پیش از اعلام روز قدس از سوی امام راحل، مسأله فلسطین تبدیل به یک مسأله سیاسی در میان سیاستمداران جهان و برخی از کشورهای قدرتمند شده بود که این خاص شدن مسأله فلسطین این خطر را داشت که این قدرت‌ها هر زمان که اراده می‌کردند می‌توانستند مسأله فلسطین را به مرور پاک کنند و فلسطین به خودی خود از اذهان عمومی جهان پاک شود. اما روز قدس باعث شد این مسأله به یک مسأله عمومی تبدیل شود چرا که هر سال مسلمانان برای حمایت از فلسطین به خیابان‌ها می‌آیند، که این امر باعث می‌شود مسأله فلسطین مردمی بماند و کسی دیگر نتواند آن را از اذهان پاک نماید.

امام جمعه محمودآباد بیان کرد: یکی از مهم‌ترین برکات اعلام روز جمعه آخر رمضان به‌عنوان روز قدس این بود که یک موضوع رو به افول را که تقریباً جنبه فلسطینی و نهایتاً عربی یافته بود تبدیل به یک مسأله اسلامی و فراتر از آن بین‌الادیانی و حتی تبدیل به یک موضوع انسانی و بشری کرد، چنانچه در این روز پیروان همه ادیان و بخش زیادی از آزادیخواهان جهان با هر ایده و مذهب و دین به بزرگداشت این روز اهتمام می‌ورزند.

وی تاکید کرد: با نام گذاری امروز به روز قدس، مسأله قدس و فلسطین فراموش نمی‌شود و هرساله با تجدید این تجمعات کم‌نظیر جهانی، فلسطین و قدس را به‌عنوان موضوع اصلی جهان اسلام نگاه می‌دارد و هرچه کشورهای استعماری و به‌خصوص ایالات متحده تلاش کنند که فلسطین را در اذهان پاک کنند، در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و در فضایی معنوی برای مسلمانان، این مسأله دوباره زنده و یادآوری می‌شود و آن را تبدیل به مسأله اول جهان می‌کند و می‌بینیم که هرچه می‌گذرد این مسأله پرشورتر و فراگیرتر می‌شود.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه روز قدس مقاومت را پررنگ‌تر کرده است، تاکید کرد: ماه مبارک رمضان، ماهی است که مقاومت به‌دلیل فضای معنوی این ماه و فضای مبارزه با ظلم که بخشی از تعالیم اسلامی است و در این ماه یادآوری می‌شود، خود به خود جدی‌تر شود.

وی ادامه داد: امروز همه جریان‌های مقاومتی و همه گرایش‌های مقاومتی، اقدامات خود را در روز قدس هماهنگ می‌کنند و روز قدس را یک نقطه عطف تلقی می‌کنند و این مسأله باعث شده که مقاومت به یک مسأله خیلی جدی تبدیل شود و در واقع روز قدس عقبه مردمی و جهانی جبهه مقاومت فلسطین قلمداد می‌شود.

امام جمعه محمودآباد در پایان تاکید کرد: روز جهانی قدس باعث شد گروه های متولدشده پس از مقاومت و ایجادشده پس از انقلاب اسلامی، هر روز قدرتمندتر شدند و این اقتدار همه‌جانبه، آنها باعث شد که همه این گروه‌ها با هر گرایشی، گرد محور قدس جمع شوند و به مرور یک وحدت‌رویه بهتری نسبت به زمان اشغال پیدا کنند و این وحدت هر روز بیشتر می‌شود.

کد خبر 5754904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha