۲۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۷:۳۴

مهر گزارش می‌دهد؛

پیام یکپارچه مردم تایباد در راهپیمایی روز قدس

پیام یکپارچه مردم تایباد در راهپیمایی روز قدس

تایباد- مردم مسلمان و روزه‌دار تایباد با حضور یکپارچه و متحد خود در راهپیمایی روز جهانی قدس بر حمایت از فلسطین تا آزادی مسجدالاقصی از چنگ رژیم غاصب صهیونیستی تاکید کردند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها، عامر توکلی: تایبادی که گرمای تابستانی با دمای ۴۰ درجه سانتی گراد را در فروردین ماه خود تجربه می‌کرد، باز هم شاهد حضور یکپارچه و متحد اقشار مختلف مردمش بود که با دهان روزه و دمای بالای هوا قدم‌هایی محکم و راسخ برداشته تا در میدانی که مزین به نام «وحدت» است، جمع شوند.

واقعیت این است که از کودک چند ماهه تا پیرمرد و پیرزنی که به سختی قدم بر می‌داشت و هر چند قدمی باز تکیه بر دیواری میزد تا نفسی تازه کند، همه بودند، مگر می‌شود دل بر سفره بزرگ محمد (ص) ببازی ولی شوق زیارت مکه مکرمه، مدینه منوره و قدس شریف نداشته باشی؟ پیرمردی که دیگر روزه و گرما توان ایستادنش را گرفته بود، می‌گفت: اصلاً مگر می‌شود «آدمیزاد» باشی ولی دلت از رنج و غم مردم فلسطین در عذاب نباشد؟

پیام یکپارچه مردم تایباد در راهپیمایی روز قدس

جمعیت حالا به میانه راه رسیده بود، در حال عکاسی بودم که جوانی را دیدم که کودکش را در آغوش گرفته مشغول شعار بود، گفتم برای «بچه» سخت نیست؟ گفت: سخت‌تر از دیدن شهادت پدر و مادر و دیگر عزیزان کودکی فلسطینی مگر وجود دارد؟ آمدیم تا از کودکمان تا پیرمان همه با کودکان و پیران فلسطین اشغالی حمایت کنیم.

پیرمردی با عصا در حال طی کردن مسیر بود، از او پرسیدم در این هوای گرم و با عصا چرا در راهپیمایی حاضر شده است که پاسخ داد: همه این سال‌ها که توان بیشتری داشتم در راهپیمایی شرکت داشتم، امروز که تحقق آرمان آزادی فلسطین از هر روزی نزدیک‌تر است، میدان را ترک نخواهم کرد.

پیام یکپارچه مردم تایباد در راهپیمایی روز قدس

پیروزی انقلاب اسلامی آرمان فلسطین را زنده کرد

جمعیت به محل اصلی تجمع رسید و سخنران مراسم در جمع راهپیمایان تایبادی اظهار کرد: وقتی به تاریخچه فلسطین از ابتدای فتح نگاه کنیم، مردم آنجا در پذیرش اسلام آزاد بودند اما صلیبیون تا ۲۶ هزار نفر از مسلمانان را در جنگ اول فلسطین قتل عام کردند، این در حالی است که صلاح الدین ایوبی وقتی آنجا را فتح کرد، باز فلسطینیان را آزاد گذاشت.

حجت‌الاسلام محمد غلامی جامی، تصریح کرد: پس‌از جنگ جهانی دوم به جهت انتقام گیری از هولوکاستی که هنوز سندی برای آن ارائه نشده و از راست و دروغ آن بی اطلاعیم، اموال و زمین‌های فلسطین را به یهودیان دادند.

پیام یکپارچه مردم تایباد در راهپیمایی روز قدس

معاون اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی و تحویل سفارت رژیم اشغالگر قدس به ملت فلسطین و نام گذاری جمعه آخر رمضان به نام قدس آرمان فلسطین را در جهان زنده کرد. این رویه و سیاست راهبردی جمهوری اسلامی علیرغم هزینه‌ای که برای جمهوری اسلامی داشت، توسط مقام معظم رهبری نیز ادامه یافت و سردار مقاومت شهید سلیمانی با تشکیل هسته‌های مقاومت کار را بجایی رساند که امروز فقط دو روز نتانیاهو پاسخ حملات جبهه مقاومت را داد و تا دید دور تا دور سرزمین‌های اشغالی از لبنان تا کرانه باختری و غزه فعال شد، به غلط کردن افتاد و حتی ورود همه شهرک نشینان یهودی را تا پایان ماه مبارک رمضان به مسجد الاقصی ممنوع کرد.

کد خبر 5754982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha