۲۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۵۷

میرمحمدی مطرح کرد؛

نقش رسانه‌ها در تبیین جنایات اسرائیل بیش از اقشار دیگر است

نقش رسانه‌ها در تبیین جنایات اسرائیل بیش از اقشار دیگر است

رایزن فرهنگی ایران در بنگلادش، نقش و مسئولیت رسانه‌ها در پرداختن به مساله قدس و تبیین توطئه‌ها و جنایات رژیم صهیونیستی را بیش از اقشار دیگر دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدرضا میرمحمدی، رایزن فرهنگی ایران در بنگلادش با دعوت از خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌های مختلف این کشور نشست مشترکی برگزار و با طرح اهمیت برگزاری مراسم روز جهانی قدس از آنان دعوت کرد در رسانه‌های خود به این مساله و موضوع اساسی در جهان اسلام بیش از گذشته بپردازند.

وی طی سخنانی در این نشست، مساله قدس و فلسطین را مساله جهان اسلام و همه مسلمانان دانست و عنوان کرد: امام خمینی (ره) با ابتکار نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، مسئله فلسطین و سرنوشت بیت المقدس را از دایره محدود نگاه فلسطینی و عربی خارج و این مسئله را جهانی کرد.

رایزن فرهنگی ایران در ادامه گفت: مساله قدس و فلسطین، هم از منظر مبانی اسلامی و هم از دیدگاه اصول انسانی و حقوقی قابل طرح است و از این جهات باید به عنوان یک مساله روز و مهم جهانی مورد تأکید و اشاره قرار گیرد. رژیم اشغالگر قدس علاوه بر تعدی به سرزمین‌های اسلامی و اشغال بخشی از خاک مسلمانان، حقوق اولیه و انسانی مردم مظلوم فلسطین را نیز سلب کرده و بر ضد هنجارها و اصول حقوق بین‌الملل عمل کرده است.

وی نقش و مسئولیت رسانه‌ها و خبرنگاران را در پرداختن به مسئله قدس و فلسطین و تبیین توطئه‌ها و جنایات رژیم صهیونیستی بیش از اقشار دیگر دانست و از حاضران در نشست به عنوان اصحاب قلم و رسانه خواست به بهانه در پیش بودن روز جهانی قدس به این مساله آنچنانکه لازم و بایسته است، بپردازند.

رایزن فرهنگی ایران در بنگلادش با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی ایران و بنگلادش، آمادگی خود و رایزنی فرهنگی ایران در داکا برای همکاری هرچه بیشتر با رسانه‌های این کشور در جهت ارتقا سطح روابط فرهنگی دو کشور را اعلام کرد.

در این نشست که همراه با ضیافت افطار بود، غلام رحمان سردبیر روزنامه آجکر پاتریکا از روزنامه‌های پر تیراژ بنگلادش با اشاره به جایگاه رفیع جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان به عنوان یک کشور بزرگ و قدرتمند اسلامی، آمادگی خود و جمع حاضر را برای همکاری با رایزنی فرهنگی اعلام کرد.

کد خبر 5755243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha