۲۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۶:۵۲

رئیس اداره اندازه شناسی استاندارد استان مرکزی:

۱۶ هزار مورد پایش کمیت توسط استاندارد استان مرکزی انجام شد

۱۶ هزار مورد پایش کمیت توسط استاندارد استان مرکزی انجام شد

اراک- رئیس اداره اندازه شناسی، اوزان و مقیاس های اداره کل استاندارد استان مرکزی گفت: بیش از 16 هزار مورد آزمون پایش کمیت در اداره کل استاندارد استان مرکزی انجام شد.

ملیحه قنبری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در راستای اجرای طرح پایش کمیت در عید نوروز و ماه مبارک رمضان، ۴۲ نمونه از فرآورده‌های پرکاربرد در این ایام با نام‌های تجاری مختلف، به صورت خرید از بازار و مراجعه به واحد تولیدی مورد پایش و بررسی قرار گرفته است.

رئیس اداره اندازه شناسی، اوزان و مقیاس‌های اداره کل استاندارد استان مرکزی ضمن اشاره به تأکیدات ریاست جمهوری به موضوع مقابله با کم فروشی برای ارتقای کیفیت زندگی مردم عنوان کرد: با تصویب اجباری شدن استانداردهای ملی ایران به شماره‌های ۱۶۳۸۱ و ۲۱۷۵۹ با عناوین کمیت فرآورده در بسته بندی ها و الزامات برچسب گذاری در پیش بسته بندی ها طرح پایش کمیت از مرداد ماه سال ۱۴۰۱ در استان در حال اجراست.

وی افزود: در این طرح، پس از نمونه برداری فرآورده‌های غذایی و بهداشتی از واحدهای تولیدی و یا مراکز عرضه، کمیت نمونه‌ها نسبت به مقادیر مندرج در نشانه گذاری (اعم از وزن، حجم و …) مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرند.

قنبری در ادامه گفت: از آغاز طرح مذکور تا کنون، ۱۵۸ نمونه برند با انجام بیش از ۱۶ هزار آزمون، در استان مرکزی مورد پایش کمیت قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: در این پایش ها به طور میانگین ۲۰ درصد کم فروشی احصا شده که بیشترین کم فروشی مربوط به صنعت لبنیات است.

کد خبر 5755720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha