۲۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۸:۲۸

مدیرکل هواشناسی کرمانشاه:

پاوه با ۱۲۱ میلی‌متر بارندگی رکورددار بارش‌های اخیر

پاوه با ۱۲۱ میلی‌متر بارندگی رکورددار بارش‌های اخیر

کرمانشاه- مدیرکل هواشناسی کرمانشاه با اشاره به اینکه پاوه با ۱۲۱ میلی‌متر بارندگی رکورددار بارش‌های اخیر بوده است، گفت: سامانه جدید بارشی از پایان هفته وارد کرمانشاه می‌شود.

فیروز دولتشاهی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به میزان بارش‌های اخیر در استان کرمانشاه، اظهار داشت: طی روزهای گذشته با ورود سامانه بارشی که اعلام هشدارهای نارنجی و قرمز نیز داده شد استان کرمانشاه به طور میانگین ۷۰ میلیمتر بارندگی داشته است.

وی افزود: بیشترین بارندگی‌های اخیر برای شهرستان پاوه با ۱۲۱ میلیمتر و کمترین بارندگی نیز در شهرستان کنگاور با ۲۸ میلیمتر بوده و همچنین میزان بارندگی در شهرستان کرمانشاه حدود ۶۲ میلیمتر گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه در روزهای گذشته شاهد کاهش دما به ویژه در شبانگاه بودیم، تصریح کرد: اما با این حال تا پایان هفته جاری جو منطقه آرام، پایدار و بدون بارندگی خواهد بود اما از روز جمعه ورود یک سامانه جدید و ناپایدار وارد استان خواهد شد.

دولتشاهی عنوان کرد: بر اساس اعلام مدیریت بحران در استان و آسیب جدی و خسارت زیادی در پی بارش‌ها نداشتیم که دلیل اصلی خسارات پیش‌آمده نیز ورزش شدید باد بوده‌است.

وی تاکید کرد: ماهیت بارش‌های بهاری به صورت رگباری است و در مدت زمان کوتاه بارش‌های فراوانی خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه، گفت: بارش‌های بهاری خسارت‌زا نبوده و تنها در زمانی که منجر به بارش تگرگ شود می‌تواند خسارات زیادی به باغات و مزارع وارد کند.

دولتشاهی با توصیه به همشهریان، یادآور شد: از همشهریان درخواست می‌شود که در فصل بهار با توجه به بارش‌های ناگهانی و رگباری در کنار رودخانه‌ها، خشک رودها، چاله و مکان‌های پست اقامت نداشته باشند چرا که امکان طغیان رودخانه‌ها و بالا آمد حجم آب خارج از حد معمول وجود دارد.

کد خبر 5755784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha