۲۷ فروردین ۱۴۰۲، ۰:۴۷

فرماندار گرمه:

سد گلمندره در شهرستان گرمه امسال آبگیری می‌شود

سد گلمندره در شهرستان گرمه امسال آبگیری می‌شود

گرمه - فرماندار شهرستان گرمه با اشاره به آخرین وضعیت سد گلمندره این شهرستان گفت: براساس پیش بینی انجام شده این سد در سال ۱۴۰۲ آبگیری می‌شود.

عبدالحسین قاضوی در گفتگو با خبرنگار مهر به آخرین وضعیت سد گلمندره از توابع شهرستان گرمه اشاره و اظهار کرد: احداث سد گلمندره پس از سالیان متمادی توقف، در دولت سیزدهم از سر گرفته شد و اکنون نیز بالغ بر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فرماندار شهرستان گرمه از تخصیص بیش از دو هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال بودجه به احداث این سد در سال ۱۴۰۱ خبر داد و افزود: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده از سوی آب منطقه‌ای خراسان شمالی، در سال جاری شاهد آبگیری سد گلمندره خواهیم بود.

وی همچنین با اشاره به خشکسالی‌های متمادی در این محدوده این شهرستان خاطرنشان کرد: بر اساس ابلاغ انجام شده هرگونه اضافه برداشت از چاه‌های دارای پروانه بهره برداری در سطح شهرستان ممنوع بوده و اجازه برداشت بیش از میزان پروانه صادر شده امکان پذیر نیست.

قاضوی با تاکید بر لزوم نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه‌های دارای پروانه بهره برداری تصریح کرد: کلیه چاه‌های غیر مجاز در سال ۱۴۰۲ با تلاش و همت لازم و حداکثر توان شناسایی و مسدود خواهند شد.

وی در انتها همچنین به اشاره به احتمال هرگونه ایجاد سازه و ساخت و ساز در حریم مسیل‌ها گفت: اخذ استعلام لازم از آب منطقه‌ای پیش از هرگونه ساخت و ساز در حریم مسیل‌ها و رودخانه‌های الزامی بوده و در غیر این صورت بر اساس قوانین برخورد لازم با خاطیان انجام می‌شود.

کد خبر 5755956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha