۲۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۴۰

مدیرکل امور مالیاتی فارس اعلام کرد؛

اخذ ۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات طی سال ۱۴۰۱ در استان فارس

اخذ ۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات طی سال ۱۴۰۱ در استان فارس

شیراز- مدیرکل امور مالیاتی استان فارس گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات در استان فارس اخذ شده که نسبت به مالیات مصوب استان فارس ۱۱۳ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا محمد ابراهیمی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: مالیات ستانی در استان فارس طی سال ۱۴۰۱ با مشکل نقدینگی مواجه بود با این حال ۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات در استان فارس گرفته شده که نسبت به مالیات مصوب استان رشد ۱۱۳ درصدی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: با توجه به مالیات‌های اخذ شده در استان فارس می‌توان گفت که ۹۶ درصد از درآمد عمومی استان فارس از محل مالیات بوده لازم به ذکر است که استان فارس در میان ۱۰ استان کشور قرار گرفته که بیشترین جذب مالیات را داشته‌اند.

به گفته این مقام مسئول جلوگیری از فرار مالیاتی یکی از اولویت‌های اصلی در این اداره کل بوده به گونه‌ای که مرجع اطلاعاتی در این زمینه در حال تکمیل بوده تا از امکان فرار مالیاتی در رسته‌های مختلف نظیر پزشکی، واسطه‌گری مالی و … جلوگیری شود.

محمد ابراهیمی در ادامه در خصوص قانون پایانه‌های فروشگاهی نیز بیان کرد: قانون پایانه‌های فروشگاهی در دو تاریخ اول تیرماه و اول دی ماه امسال برای اشخاص حقیقی لازم‌الاجرا خواهد شد از این رو علاوه بر بخش‌های دولتی، شرکت‌های بورسی و فرا بورسی، اشخاص حقیقی نیز مکلف به اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر بنگاه‌های اقتصادی بخش حقیقی قانون پایانه‌های فروشگاهی را اجرایی نکنند امکان استفاده آنان از اعتبار ارزش افزوده ملغی خواهد شد.

کد خبر 5757250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha