۲۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۴۰

مدیرکل فناوری اطلاعات لرستان خبر داد؛

اجرای فاز اول پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در شهر دورود

اجرای فاز اول پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در شهر دورود

خرم‌آباد- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان از اجرای فاز اول پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در شهر دورود خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی صارمی امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران از اجرای فاز اول پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در شهر دورود خبر داد.

وی با اشاره به تکمیل فاز یک پروژه FTTH در شهر دورود به طول ۱۴ کیلومتر، گفت: در راستای مصوبات شورای عالی فضای مجازی مبنی بر پوشش ۸۰ درصد پهن باند ثابت خانوارها با متوسط دسترسی ۲۵ مگابایت بر ثانیه، توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، پروژه ۲۰ میلیون پورت پرسرعت اینترنت در بستر فیبر نوری تعریف شد که سهم استان لرستان حدود ۲۷۸ هزار مشترک است که شهر دورود، به عنوان پایلوت این پروژه تعیین شد و حدود ۲۸ هزار مشترک از سرویس FTTH بهره مند خواهند شد که ۵۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در سطح شهر دورود ایجاد خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان، افزود: فاز اول این طرح در شهر دورود به طول ۱۴ کیلومتر فیبر نوری و شامل OLT ۲ و Fat ۸۰ بوده که انجام گرفته است و بر اساس برنامه ریزی تعیین شده ظرف حداکثر دو ماه آینده کل پروژه نهایی و به بهره برداری می‌رسد و یک شبکه ارتباطی پر سرعت و با کیفیت در دسترس مشترکین و کسب و کارها قرار خواهد گرفت.

کد خبر 5757425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha