۲۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۱۱

مدیرکل ارشاد البرز:

کتاب مصور پوشش اقوام در البرز زیر چاپ می‌رود

کتاب مصور پوشش اقوام در البرز زیر چاپ می‌رود

کرج- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: کتاب مصور جشنواره پوشش اقوام در این استان با هدف ثبت و معرفی لباس سنتی اقوام ایرانی در البرز تالیف و به زودی به صورت کتاب مصور زیر چاپ خواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید جابری انصاری اظهار کرد: یکی از بخش‌های جنبی جشنواره ملی پوشش اقوام جشنواره عکاسی است که با هدف ثبت و معرفی لباس سنتی اقوام ایرانی برگزار می‌شود و در پایان به صورت کتاب مصور زیر چاپ خواهد رفت.

وی افزود: استان البرز خردادماه سال جاری میزبان جشنواره ملی مد و لباس اقوام و پوشاک عفیفانه است و یکی از بخش‌های جنبی این جشنواره به هنرمندان عکاس میهمان اختصاص دارد که با ذوق و قریحه هنری خود در ثبت و معرفی لباس سنتی اقوام ایرانی به نوعی در جریان سازی هویت فرهنگی پوشش اصیل ایرانی نقش آفرین هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با اشاره به سیاست گذاری‌های فرهنگی در برگزاری این جشنواره ملی افزود: بخش‌های مختلفی برای این جشنواره ملی پیش بینی و تدارک دیده شده است که جشنواره عکس از جمله آنها است و آثار شاخصی که از دریچه قاب دوربین هنرمندان ثبت و ضبط می‌شود برگزیده و در کتاب مصور پوشش اقوام با نام خالق اثر منتشر می‌شود.

وی هدف از چاپ کتاب جشنواره پوشش اقوام را بازمعرفی الگوهای پوشاک اقوام ایرانی و لباس‌های بومی و محلی برشمرد و گفت: این کتاب گنجینه‌ای مکتوب از فرهنگ پوشش اصیل و با هویت ایرانی خواهد بود که برای نخستین بار در استان البرز با این مضمون چاپ می‌شود.

کد خبر 5758210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha