۲۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۲۱

ارشد نظامی ارتش در خراسان جنوبی:

اقتدار ایران نیروهای مسلح را به قدرت فرا ملی تبدیل کرده است

اقتدار ایران  نیروهای مسلح را به قدرت فرا ملی تبدیل کرده است

بیرجند_ ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خراسان جنوبی تاکید کرد: اقتدار امروز ایران اسلامی، نیروهای مسلح آن را به نیروی ملی و فرا ملی تبدیل کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر جلیل شاکری فرمانده ارشد نظامی ارتش جمهوری صبح سه‌شنبه در مراسم رژه خودرویی نیروهای مسلح مستقر در خراسان جنوبی تاکید کرد: امروز فرزندان ملت ایران اسلامی مقتدرتر از همیشه اقتدار خود را به به جهانیان نشان می‌دهند.

وی با اشاره به این که روز ارتش متعلق به همه نیروهای مسلح است و نیروهای مسلح بازوان قدرتمند مقام عظمای ولایت هستند، تصریح کرد: امام خمینی (ره) با نامگذاری ۲۹ فروردین به نام روز ارتش با آن همه هیاهو و جنجالی که در ابتدای پیروزی انقلاب برای انحلال ارتش ایجاد شد و تکلیف را برای همه در این خصوص روشن کرد.

وی افزود: آنهایی که دنبال منحل شدن ارتش بودند، با فرمان تاریخی امام راحل هم تکلیف ارتش مشخص شد که چه کاری باید انجام دهد و هم تکلیف ملت روشن شد که باید از ارتش حمایت کنند.

امیر شاطری عنوان داشت: ۴۱۸ عملیات آفندی و پدافند در هشت سال دوران دفاع مقدس انجام شد و در جنگ نشانه‌های آیات الهی نمایان شد که یکی از آن آیات «وَمَا رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ وَلَٰکِنَّ اللَّهَ رَمَیٰ؛» است.
فرمانده ارشد نظامی ارتش در خراسان جنوبی اظهار کرد: در هشت سال رشادت، دلیری، استقامت، مقاومت، ایمان، تعهد، وحدت و همدلی در برابر شرارت، قساوت، سنگدلی و تجهیزات و تانک به خوبی جلوه گر شد.

وی با بیان این که جنگ تحمیلی یک جنگ نامتقارن بود که یک‌طرف آن سلاح و یک‌طرف آن ایمان و اعتقاد و وحدت و همدلی بود، تاکید کرد: دشمنان نتوانستند پس از هشت سال جنگ تحمیلی حتی یک ذره از خاک میهن اسلامی ایران را به یغما ببرند.

امیر شاکری گفت: پس از جنگ باید تجهیزات را بازطراحی و سازمان‌ها را تغیر می‌کرد و با چالش‌هایی که در هشت سال دفاع مقدس برای ما ایجاد شده بود، برای خودمان فکری می‌کردیم، تصریح کرد: امروز دنیا در برابر اقتدار جمهوری اسلامی ایران زانو زده است زیرا تغییر تجهیزات و ساختارها سبب اقتدار امروز ایران اسلامی شد.

فرمانده ارشد نظامی ارتش در خراسان جنوبی با اشاره به این که همراهی و همگامی با مردم یکی از بارزترین خصیصه‌های نیروی‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران است، گفت: نیروی‌های مسلح همگام با مردم و دولت در بحران‌ها مشارکت دارند که اگر آنها در این بحران‌ها وارد عمل نمی‌شد، کشور با خسارت جبران‌ناپذیری مواجه می‌شد.

وی بیان کرد: یک زمانی ابرقدرت جهان در آب‌های خلیج فارس برای خودش پرسه می‌زد و مبارز می‌طلبید که گر چه دشمن این را نمی‌دانست که در جبهه‌های جنگ پوزه او به خال مالیده شده اما باز هم با پرویی یک قدرت نشأت گرفته از ایمان و اعتقاد و با ذهن خلاق در برابر او می‌ایستاد که اکنون دشمن را کیلومترها از مرزهای این مرز و بوم دور کرده است.

امیر شاطری یاد آوری این که تجهیزات نیروهای مسلح ایران بومی و از ذهن خلاق جوان ایرانی نشأت گرفته است، تاکید کرد: اتحاد، وحدت و همدلی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، امروز ما را در جهان زبانزد کرده است و اقتدار امروز ایران به هیچ وجه شکننده نیست زیرا ارتش و نیروی مسلحی انقلابی و مکتبی داریم.

فرمانده ارشد نظامی ارتش در خراسان جنوبی گفت: امروز کار ارتش و نیروی مسلح جمهوری اسلامی ایران دفاع از ارزش‌ها است که همین موضوع سبب شده که نیروی‌های مسلح ما امروز یک نیروی ملی و فراملی باشند که هیچ قدرت جهانی به هیچ وجه توان مقابله با آن را ندارد.

در این مراسم علاوه بر نمایش چتر بازان ارتش جمهوری اسلامی ایران، یگان‌های خودرویی نیروهای مسلح ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج مستقر در مرکز استان، اقتدار خود را با صلابت به جهان نشان دادند.

کد خبر 5758307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha