۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۶:۱۹

آلمان و انگلیس: طرف‌های درگیر در سودان روند مذاکرات را آغاز کنند

آلمان و انگلیس: طرف‌های درگیر در سودان روند مذاکرات را آغاز کنند

دولت‌های آلمان و انگلیس در بیانیه‌های جداگانه‌ای پایان درگیری در سودان را خواستار شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، ادامه خشونت‌ها و درگیری‌ها در سودان میان نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع با بیانیه‌های آلمان و انگلیس توام شد.

وزارت خارجه انگلیس امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که لندن از ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع می‌خواهد به آتش‌بس پایبند باشند و روند مذاکرات را از سر بگیرند.

وزارت خارجه آلمان نیز در بیانیه جداگانه‌ای ضمن تاکید بر ضرورت پایان هر چه سریعتر درگیری‌ها اعلام کرد: جنگ در سودان را محکوم می‌کنیم و از همه طرف‌ها می‌خواهیم که سلاح‌های خود را زمین بگذارند و مذاکرات میان خود را آغاز کنند.

در بیانیه وزارت خارجه آلمان اشاره‌ای نیز به اوضاع در تونس می شود و می‌افزاید: نگرانی خود را در مورد بازداشت‌ها در تونس ابراز می‌کنیم و از دولت می‌خواهیم که اصل آزادی عقیده و بیان را رعایت کند.

درگیری‌های سنگین مسلحانه نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی ژنرال حمیدتی و ارتش سودان به فرماندهی ژنرال عبدالفتاح البرهان همچنان در اماکن حساس و حیاتی پایتخت از جمله مقر فرماندهی ارتش، کاخ ریاست‌جمهوری و فرودگاه بین‌المللی خارطوم ادامه دارد.

خبرگزاری رویترز شمار کشته‌شدگان درگیری‌ها در سودان را ۲۷۰ نفر اعلام کرد. گفته می‌‎شود در اثر این ناآرامی‌های شدید تاکنون بیش از ۱۸۰۰ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند. البته کمیته مرکزی پزشکان سودان آمار پایین‌تری را اعلام کرده است.

شبکه الجزیره نیز در گزارشی اعلام کرد امروز درگیری‌ها در پایتخت سودان از مناطق مرکزی به مناطق جنوب شرقی خارطوم که پرجمعیت است کشیده شده است.

کد خبر 5759509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha