۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۶:۴۱

فراخوان حضور گسترده فلسطینی‌ها در مسجدالاقصی

فراخوان حضور گسترده فلسطینی‌ها در مسجدالاقصی

شخصیت‌های دینی فلسطینی بر لزوم حضور گسترده فلسطینی‌ها در مسجدالاقصی طی روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و پس از آن تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه الرساله، در ایام پایانی ماه مبارک رمضان، فراخوان‌ها برای ادامه حضور فلسطینی‌ها در مسجدالاقصی و تقویت حضور نمازگزاران و معتکفان در این مکان مقدس اسلامی، همچنان ادامه دارد.

در این ایام، ده‌ها چادر توسط نمازگزاران در صحن‌های مسجدالاقصی و محوطه اطراف آن برپا شده که فضایی معنوی و سرشار از عشق و عبودیت را ایجاد نموده است.

شامگاه گذشته بیش از ۷۰ هزار نمازگزار در شب بیست و هشتم ماه مبارک رمضان در مسجدالاقصی نماز عشاء و تراویح را اقامه کردند. در هنگام برگزاری این مراسم عبادی محوطه‌های مسجدالاقصی و نمازخانه‌های مسقف آن مملو از نمازگزاران بود.

هزاران زن از اهالی قدس، کرانه باختری و مناطق اشغالی در مسجد الاقصی حضور به هم رسانده و در این مکان مقدس نماز اقامه کردند.

شیخ «عکرمه صبری» خطیب مسجد مبارک الاقصی خواستار تداوم حضور نمازگزاران و اعتکاف‌کنندگان در مسجد الاقصی بعد از ماه مبارک رمضان و حضور دراین مکان برای اقامه همه نمازها شد.

عکرمه صبری در خطبه‌های نماز در مسجد الاقصی تأکید کرد که حضور گسترده در مسجدالاقصی، دربردارنده پیامی روشن به متعرضان علیه مسجد الاقصی و هتک حرمت‌کنندگان این مکان است.

وی افزود: ما هیچ‌گونه مذاکره و چانه‌زنی درباره مسجدالاقصی نخواهیم کرد و ذره‌ای از خاک آن چشم پوشی نمی‌کنیم.

خطیب مسجد الاقصی افزود: نمازگزارانی که در مسجدالاقصی مستقر هستند، معادله سختی ایجاد کرده‌اند که هیچ راهی برای دست‌اندازی علیه آن باقی نگذاشته‌اند.

شیخ عکرمه صبری از علمای جهان اسلام خواست به مسئولیت‌ها و وظایف خود در قبال مسجدالاقصی عمل کنند.

کد خبر 5759558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha