۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۲۳:۴۱

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد:

تقویت هویت عشایری راه مقابله با آسیب های اجتماعی است

تقویت هویت عشایری راه مقابله با آسیب های اجتماعی است

یاسوج_ رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: تقویت هویت عشایری راه مقابله با آسیب های اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار مهر، شریف اسلامی چهارشنبه شب در آئین اختتامیه هفته هنر انقلاب و تجلیل از هنرمندان برتر، افزود: سال گذشته، نقشه تحول و توسعه هدفگذاری و ۸ راهبرد با تکیه بر ظرفیت‌های سند زیست بوم استان تعریف شد.

اسلامی تصریح کرد: کهگیلویه و بویراحمد در زمره پنج استان اول تدوین کننده طرح قرار گرفته و چشم اندازی بلند مدت مبتنی بر ظرفیت‌ها تعریف شد.

تقویت هویت عشایری راه مقابله با آسیب های اجتماعی است

اسلامی با تاکید بر بکارگیری پتانسیل‌های هویت بومی، ابراز داشت: چشم اندازی بر بستر فرهنگ و هویت عشایری که در ذیل خود بسیاری از مشکلات را حل می‌کند نیز تعریف شد.

رئیس حوزه هنری استان گفت: در سال اول نقشه تحول و سند زیست بوم، تولیدات بسیاری با پوشش بخش‌های مختلف محقق شد.

اسلامی با اشاره به اینکه طی سال گذشته حوزه هنری استان به همت و همراهی ریاست حوزه هنری صاحب ساختمان شد، اظهار کرد: توسعه ظرفیت‌های زیرساختی در استان ضروری است.

اسلامی با انتقاد از برخی دستگاه‌ها در احداث پردیس سینمایی، عنوان کرد: دو سال است که پیگیر احداث پردیس سینمایی در شهر یاسوج هستیم که همراهی مطلوبی شکل نگرفته است.

رئیس حوزه هنری استان بر مطالبه گری برای زیرساخت‌های فرهنگی تاکید کرد و گفت: رشد سایر بخش‌ها نیز باید عملیاتی شود.

اسلامی از فعالیت باشگاه فیلم رشد در استان خبر داد و گفت: استعداد نابی در میان جوانان داریم که باید به آن ضریب داد و نسبت به شناسایی و پرورش این استعدادها اقدام کرد.

اسلامی با اشاره به جشنواره رسانه‌ای «زناره»، خاطرنشان کرد: امید است در سال جدید نیز بتوانیم با محوریت تبیین فرهنگ عشایر برنامه‌های اینچنینی داشته باشیم.

رئیس حوزه هنری استان به رشادت‌های عشایر در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و ابراز داشت: عشایر با تکیه بر فرهنگ و روح حماسه که در آنها وجود دارد، حماسه آفرینی‌های فراوان داشته و تقویت این مهم نیز در سطوح گسترده‌تر به انسجام ملی کمک می‌کند.

کد خبر 5759771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha