۳۱ فروردین ۱۴۰۲، ۲۳:۴۷

دفتر آیت الله سیستانی: شنبه عید فطر است

دفتر آیت الله سیستانی: شنبه عید فطر است

خبرگزاری شفق نیوز عراق به نقل از دفتر آیت الله سیستانی گزارش داد، با توجه به عدم رؤیت هلال ماه شوال در بعد از ظهر امروز پنجشنبه، شنبه روز عید فطر خواهد بود.

به گزاش خبرگزاری مهر، دفتر آیت الله سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان در نجف اشرف گزارش داد، با توجه به عدم رؤیت هلال ماه شوال در بعد از ظهر امروز پنجشنبه، شنبه روز عید فطر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری «شفق نیوز» عراق، دفتر مرجعیت عالیقدر شیعیان در عراق شامگاه امروز خبر داد که جمعه، آخرین روز ماه مبارک رمضان و شنبه عید سعید فطر است.

در بیانیه دفتر حضرت آیت الله العظمی سیستانی آمده است:

«دفتر حضرت آیت الله العظمی سیستانی به اطلاع مؤمنان محترم در عراق و مناطق مجاور آن می‌رساند که فردا جمعه متمم ماه مبارک رمضان و شنبه اول شوال عید سعید فطر است. خداوند آن را مایه خیر و برکت برای مسلمانان قرار دهد.»

دیوان اوقاف اهل سنت و اقلیم کردستان عراق شامگاه پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که جمعه روز اول ماه شوال و اولین روز عید سعید فطر است و اهل سنت فردا با حضور در مساجد، نماز عید فطر را برگزار می‌کنند.

دفتر رهبر معظم انقلاب در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: فردا جمعه یکم اردیبهشت ۱۴۰۲ مطابق با ۳۰ رمضان المبارک ۱۴۴۴ هجری قمری است.

عربستان سعودی، ترکیه، امارات و قطر فردا جمعه را عید سعید فطر اعلام کردند.

کد خبر 5760355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha