۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۰۷

مدیرکل هواشناسی اردبیل خبر داد؛

پیش‌بینی رگبار باران توام با رعد و برق در اردبیل

پیش‌بینی رگبار باران توام با رعد و برق در اردبیل

اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی طی ساعات بعد از ظهر و عصر روزهای چهارشنبه و پنج شنبه احتمال رگبار باران توام با رعدوبرق در اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در رابطه با آخرین وضعیت هواشناسی استان اردبیل اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی طی ساعات بعد از ظهر و عصر روزهای چهارشنبه و پنج شنبه احتمال رگبار باران توأم با رعدوبرق در اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه در روزهای جمعه و شنبه از شدت ناپایداری‌ها در غالب مناطق کاسته می‌شود ولی احتمال بارش‌های پراکنده و خفیف در برخی نقاط کوهپایه‌ای دور از انتظار نخواهد بود، گفت: لذا به هم استانی‌ها توصیه می‌شود هشدار سطح زرد شماره ۹ اداره کل هواشناسی استان اردبیل را مورد توجه قرار دهند.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: از نظر دمایی نیز امروز و فردا شاهد کاهش دمای هوا و استقرار هوای خنک بهاری به ویژه در نواحی مرکزی و جنوبی خواهیم بود اما از پنج شنبه بر دمای هوا افزوده می‌شود.

محمدی خاطرنشان کرد: همچنین طی روزهای پنج شنبه و شنبه هفته آتی سرعت وزش باد خزری در نوار شمالی استان گاهی تند خواهد بود ولی از فردا تا شنبه در نواحی مرکزی و جنوبی شاهد وزش تندبادهای موقتی علی‌الخصوص در ساعات بعدازظهر خواهیم بود.

وی افزود: بر اساس این پیش بینی‌ها احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، برخورد صاعقه در دامنه کوه‌ها، جاری شدن روان آب و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی دور از انتشار نیست که در این راستا به همشهریان و مسافران و کوهنوردان توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات به ویژه قله سبلان و توقف و اتراق در مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

کد خبر 5763008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha