۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۰۱

رئیس اداره استعدادهای درخشان البرز:

البرز در جشنواره ملی فردوسی حائز ۱۳ رتبه برتر کشوری شد

البرز در جشنواره ملی فردوسی حائز ۱۳ رتبه برتر کشوری شد

کرج- رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش البرز گفت: این استان در پنجمین جشنواره ملی فردوسی حائز ۱۳ رتبه برترکشوری شد.

رضا شکیبا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این استان در پنجمین جشنواره ملی فردوسی حائز ۱۳ رتبه برترکشوری شد.

وی افزود: به دبیرخانه کشوری این جشنواره ۹ هزار و ۳۷۵ اثر فاخر ارسال شد که استان البرز توانست دراین جشنواره رتبه سوم را به خود اختصاص دهد.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تلاش برای تربیت تمام ساحتی دانش آموزان فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی و مهارتی در دستور کاری مدارس سمپاد البرز قرار دارد، خاطرنشان کرد: مدارس استعدادهای درخشان استان البرز در مرحله نهایی پنجمین جشنواره ملی فردوسی با ۹۲۱ اثرمورد داوری قرار گرفت.

وی تصریح کرد: البرز در این جشنواره ملی موفق به کسب هفت رتبه اول، پنج اثر خوب در بخش دانش آموزی و یک اثر برتر کشوری دربخش فرهنگیان با کسب رتبه سوم به صورت مشترک توسط فریده بابایی و مینو دارایی مدیر و معاون دبیرستان فرزانگان آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج در تولید آثارکیفی و کمی شد.

شکیبا ادامه داد: ازمدیران مدارس استعدادهای درخشان استان البرز و دانش آموزان منتخب کشوری و برتر در روز چهارشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه جاری با حضور مقامات کشوری در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی یادآورشد: در این جشنواره استان‌های خوزستان با یک هزار و ۶۱۴ اثر و آذربایجان شرقی با یک هزار و ۳۴۴ اثر رتبه‌های اول و دوم را کسب کردند.

وی با بیان اینکه جشنواره ملی فردوسی با همکاری فرهنگستان زبان و ادب فارسی، وزارت آموزش وپرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دانشگاه شهید چمران برگزار می‌گردد، اظهار کرد: این جشنواره ابزار مناسبی است تا بتوانیم اهداف تربیتی را در مدارس پیش ببریم.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش البرزاز پاسداشت هویت اسلامی ایرانی، پژوهش در حوزه زبان و ادبیات فارسی، زبان‌شناسی و فرهنگ و زبان‌های باستانی، تمهید شرایط مناسب برای تشویق و هدایت استعدادهای برتر به تحصیل، تحقیق درحوزه زبان و ادبیات فارسی، شناسایی و معرفی استعدادهای برتر در حوزه زبان و ادبیات فارسی به عنوان اهداف این جشنواره ملی یاد کرد.

شکیبا در ادامه از تمام زحمات و تلاش‌های مدیران مدارس، دبیران ادبیات و رابطان جشنواره فردوسی در مدارس سمپاد برای برنامه ریزی و حمایت‌های همه جانبه از دانش آموزان قدر دانی کرد.

وی اضافه کرد: استان البرز ۱۸ دبیرستان متوسطه نظری و ۲ هنرستان سمپاد مهارتی استعدادهای درخشان دارد که پنج هزار و ۳۳۰ دانش آموز در دوره‌های اول و دوم متوسطه نظری و فنی و حرفه‌ای درآن مشغول تحصیل هستند.

کد خبر 5763682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha