۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۲۶

رئیس علوم پزشکی لرستان تشریح کرد؛

علت کمبود پزشک در مراکز دولتی لرستان چیست؟

علت کمبود پزشک در مراکز دولتی لرستان چیست؟

خرم‌آباد- رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان علت کمبود پزشک در مراکز دولتی این استان را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام دلفان امروز چهارشنبه در نشست بررسی وضعیت شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدختر در خصوص کمبود پزشک عمومی و متخصص در سطح کشور و لرستان، اظهار داشت: دریافت حقوق و مزایای کم پزشکان در بخش دولتی نسبت به بخش خصوصی و پایین بودن تعرفه‌ها در مراکز دولتی نسبت به مراکز خصوصی علت کمبود پزشک در بخش و مراکز دولتی است.

وی عنوان کرد: ضروری است در مجلس شورای اسلامی نسبت به افزایش حقوق و مزایای پزشکان و کاهش مالیات آنها تصمیمی اتخاد شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، تصریح کرد: با این دستمزدها، مشکل کمبود پزشک در سطح کشور حل نخواهد شد.

دلفان با بیان اینکه درآمدهای بیمارستان‌ها به دلیل نرخ پایین تعرفه‌ها کمتر شده است و توان پرداخت هزینه‌های خود را ندارند، افزود: ناوگان آمبولانس در مرکز فوریت‌های کشور فرسوده است و ما هم در استان و شهرستان‌ها به ویژه در پلدختر با این مشکل مواجه هستیم.

وی بیان داشت: علیرغم این کاستی‌ها، دولت و به تبع آن، دانشگاه علوم پزشکی استان سعی کرده است با مدیریت و نظارت بیشتر در رفع کمبودها و خدمت به مردم در ارتقای خدمات مطلوب‌تر از جمله تهیه تجهیزات پزشکی و تشخیصی، آزمایشگاهی و رفع کمبودها و با مهیا کردن انگیزه مالی برای پزشکان گام‌های مهمی بردارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، افزود: در گذشته از شهرستان‌های استان بازدیدهای را انجام داده و خواهیم داد، امروز هم با معاونین دانشگاه برای پیگیری، بررسی و حل مشکلات شبکه پلدختر با هم فکری و همراهی نماینده مردم در مجلس و فرماندار شهرستان تصمیماتی اتخاذ و پیگیری خواهیم کرد.

حمیدرضا کاظمی نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، اظهار داشت: از رئیس و معاونین دانشگاه به دلیل توجه و حضور در شهرستان پلدختر و همچنین کارکنان شبکه بهداشت و درمان که با حداقل امکانات کار و وظیفه خود را انجام می‌دهند قدردانی می‌کنم.

وی گفت: سلامت و شاخص‌های آن رکن و اساس توسعه در جوامع است به همین دلیل در رابطه با بهداشت و درمان بنده در مجلس همیشه رأی موافق داده و حمایت می‌کنم.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی، افزود: در پلدختر در سه بخش مالی، تجهیزاتی و کمبود پزشک، کمبودهای داریم که انتظار دارم با دلسوزی و سخت کوشی که از رئیس دانشگاه سراغ دارم این کمبودها مرتفع شود و هر جا نیاز به کمک و پیگیری بنده به عنوان خدمتگزار مردم باشد همراه شما خواهم بود.

کد خبر 5763880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha