۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۵۶

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر(عج):

آثار شهید مطهری نشان دهنده نوآوری و نبوغ ایشان است

آثار شهید مطهری نشان دهنده نوآوری و نبوغ ایشان است

قزوین- مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قزوین گفت: آثار شهید مطهری کاملا کار بردی و نشان دهنده نوآوری و نبوغ ایشان است.

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام علی معبودی در نشست خبری که بعد از ظهر چهارشنبه در سالن جلسات شهید ردانی‌پور سپاه صاحب الامر استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: هفته‌ای که به ایام شهادت استاد شهید مرتضی مطهری ختم می‌شود هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه و بسیج نامگذاری شده است چرا که شهید مطهری یکی از معماران مقابله با جنگ نرم بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین بیان کرد: آثار به جای مانده از شهید مطهری نشان دهنده نوآوری و نبوغ ایشان است، او در مسائل اجتماعی یک عالم نو آور بوده که براساس مقتضیات زمان قلم زده و کار علمی کرده است.

وی عنوان کرد: در زمانی که شهید مطهری می‌زیستند جریانات فکری متعددی از جمله ملی گرایی لیبرالیسم و با قدرت در جهان یکتا بازی می‌کردند با این حال آثار شهید مژهری به تحجر زیر پوسته این افکار به خوبی اشاره دارد.

این مسئول با بیان این نکته که شهید مطهری از جمله معمارانه انقلاب اسلامی بود که زیر سایه اندیشه امام خمینی حرکت می‌کرد گفت: شهید مطهری حاصل عمر امام خمینی بود، یک انسانی کم نظیر که تمامی اثارش بدون استثنا قابل استفاده و بدیع است که براساس نیاز روز مطالب را بیان کرده است.

حجت الاسلام معبودی به دیدگاه شهید مطهری در زمینه حجاب اشاره کرد و یادآور شد: از جامع‌ترین و منطقی‌ترین دیدگاه‌ها در رابطه با موضوع حجاب دیدگاه شهید مطهری است بنا بر این شناخت ابعاد فکری و رفتاری شهید مطهری می‌تواند به ما در زمینه‌های مختلف کمک کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین تبیین کرد: بنیه اصلی بسیج و سپاه معنویت است؛ معنویت و ربانیتی که در آثار شهید مطهری وجود دارد می‌تواند انسان‌ها را خدایی کند.

وی بیان کرد: تلاش ما در این ایام بیش از سایر اوقات این است که در این هفته با بهره گیری از آثار شهید مطهری بتوانیم همچنان معنویت را در مجموعه سپاه جاری کنیم.

حجت‌الاسلام معبودی مطرح کرد: ما نیازمند این هستیم که بنیه عقیدتی سپاه را تقویت کنیم و الگوهای مجاهد و مخلص را در مقابل چشم قرار دهیم و فراموش نکنیم انسان پر تلاش فی سبیل الله، یک انسان نو اندیش و حماسه افرین است.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه و بسیج بیان کرد: مهمترین محورها نشست حکمت مطهری از پایگاه مقاومت تا شهرستانها، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و شهرستانها، برگزاری نمایشگاه کتاب در همه شهرستانها و حوزه‌های مقاومت، تبیین اندیشه‌های شهید مطهری در تمام شهرستان، دیدار با خانواده شهیدان عرصه تعلیم و تربیت، برگزاری همایش جهاد تبیین بین معلمان و دانش آموزان، تجلیل از معلمان و برنامه‌های ورزشی از جمله کوهپیمایی خواهد بود.

کد خبر 5764341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha