۶ آبان ۱۳۸۶، ۱۸:۵۶

آموزش ابتدایی پیشگام تحول در آموزش و پرورش است

ساری - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان آموزش و پرورش مازندران گفت: آموزش ابتدایی پیشگام تحول در آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالوحید فیاضی عصر یکشنبه در آیین اختتامیه همایش یکروزه ره آوردهای نظری و تجربی مدارس ابتدایی کشور در محمودآباد افزود: شایسته ترین بخش برای تحقق منویات تحول خواهی رهبر معظم انقلاب، دوره پیش دبستانی و ابتدایی است.

فیاضی ادامه داد: امروز، نوآموز پیش دبستانی وارد تعلیم و تربیت می شود که 15 سال دیگر به عنوان یک انسان فرهیخته و هدایت گر وارد اجتماع شود بنابراین گام اول و کلید اول به دست مدیران و معلمان ابتدایی است.

وی تبیین وضع موجود در برنامه آموزش ابتدایی را مهمترین رسالت برای رسیدن به فرآیند غنی سازی برنامه های آموزشی مدارس عنوان و خاطرنشان کرد: هر برنامه ای زمانی راهبرد منطقی دارد که متناسب با نیازها و شرایط مدارس باشد.

فیاضی یکی از راه های غنی سازی مدارس را افزایش نقش معلمان و مدیران دانست و با اشاره به ایجاد شوراهای دبیران و معلمان در مدارس عنوان کرد: برنامه ریزان قوی و سازمان دهندگان تیزبین باید بتوانند سطح محیط را با ظرافت کامل آماده کنند و هوشیاری مدیران در این فرایند مهم اهمیت دارد. 

وی همچنین تحول را رهایی از وضع موجود و رسیدن به وضع مطلوب دانست و اظهار داشت: اگر تلاش بیشتری بر تولید برنامه غنی سازی شده داشته باشیم می توانیم تحول را در مدارس شاهد باشیم و اگر برنامه های توانمندی داشته باشیم، فرزندان توانمندی را تحویل جامعه خواهیم داد.

فیاضی با تاکید بیشتر بر غنی سازی برنامه های اجرایی در مدارس، توانمندی مدیران، معلمان و به دنبال آن دانش آموزان را امری ضروری دانست.

کد خبر 576506

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha