۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۴۲

دبیر کارگروه رصد و منابع وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد؛

شناسایی نیمی از بازماندگان از تحصیل در کشور طی ۶ ماه گذشته

شناسایی نیمی از بازماندگان از تحصیل در کشور طی ۶ ماه گذشته

کرمانشاه- دبیر کارگروه رصد و منابع وزارت آموزش و پرورش از شناسایی نیمی از بازماندگان از تحصیل در کشور طی ۶ ماه گذشته و تلاش برای جذب آنها خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین الله وردی بعد از ظهر پنجشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه که با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی، سرپرست‌های معاونت عمرانی و سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و سایر مدیران عضو در سالن شهید سلیمانی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اقدامات انجام شده در حوزه آموزش و پرورش راه اندازی قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و ایجاد آموزش برابر در وزارت آموزش و پرورش است که با ۹ کارگروه فعالیت خود را در دولت سیزدهم آغاز کرده است.

وی افزود: فعالیت کارگروه‌های قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و ایجاد آموزش با هدف کم شدن فاصله کیفی و کمی مسائل آموزشی و تربیت در مناطق کم برخوردار نسبت به مناطق برخوردار دنبال می‌شود.

دبیر کارگروه رصد و منابع وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و ایجاد آموزش جایگاه اجرایی در قالب دستگاه‌های دولتی نداشته بلکه با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی، مشارکت‌های مردمی و خیرین همراه با آموزش و پرورش ایفای نقش خواهد داشت.

الله وردی با تاکید بر ترسیم ۵۰ برنامه راهبردی طی سال گذشته تاکنون، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و ایجاد آموزش شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل است که پس از شناسایی برای ارائه آموزش سنین ۶ تا ۱۷ سال اقدام خواهد شد.

دبیر کارگروه رصد و منابع وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در همین راستا تا ۶ ماه گذشته نیمی از بازماندگان از طریق این برنامه و سامانه به گردونه تحصیل بازگشتند و همچنین با راه اندازی سامانه شهید عجمیان که با هدف بهسازی و شاداب سازی محیط مدارس کم برخوردار شده که تاکنون ۲ هزار و ۲۰ محله حاشیه نشین محروم کشور شناسایی و برای رفع آنها اقدام خواهد شد.

الله وردی عنوان کرد: تاکنون‌در ۱۰ هزار مدرسه کشور گروه‌های خیرین دانش آموزی در مسائل نظافت، رنگ آمیزی و دیگر خدمات مورد نیاز مدرسه راه‌اندازی شده که این برنامه به توسعه فرهنگ کار خیر و مشارکت در کشور کمک قابل توجهی خواهد داشت.

کد خبر 5765147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha