۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۵۵

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بابل:

آیت الله سلیمانی عالم اندیشه ورز و دانشگاهی بود

 آیت الله سلیمانی عالم اندیشه ورز و دانشگاهی بود

بابل- مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه آیت الله سلیمانی روحانی دانشگاهی و اندیشه ورز بوده است، گفت: ایشان فردی منطقی و مردم دوست بود.

حجت الاسلام عباس نیکزاد در گفتگو با خبرنگار مهر با تسلیت به مناسبت شهادت آیت الله سلیمانی با اشاره به آشنایی چهار دهه‌ای با این روحانی بزرگمرد افزود: آیت الله سلیمانی، روحانی دانشگاهی، اندیشه ورز و آشنا با زیر و بم مسائل دینی، فرهنگی و اجتماعی و برخوردار از بصیرت سیاسی بوده است.

وی افزود: آیت الله سلیمانی بسیار ارزشی، ولایی، آرمان گرا و متعهد به دستورات الهی و معارف دینی ومسئولیت‌های اجتماعی بود و همچنین عالم عاملی بود که خود را همواره مصداق معیارهایی قرار می‌داد که به مخاطبان ارائه می‌کرد.

وی ادامه داد: آیت الله سلیمانی فردی منطقی، متواضع، انتقادپذیر، انعطاف پذیر، مردم دوست و ساده زیست بود که از دنیا متاع چندانی نداشت.

حجت الاسلام نیکزاد تصریح کرد: خطبه‌های نماز جمعه ایشان از سال‌های اول دهه ۶۰ تا زمانی که به عنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه زاهدان به استان سیستان و بلوچستان رفت و نیز مدتی که به عنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان انجام وظیفه می‌کرد، بسیار دل نواز، هدایت گر، روشنگر و راهگشا بود و قدرت نفوذ و تأثیرگذاری کلامی وی بر مخاطبان، تداعی مسیحا دمی می‌کرد.

آیت الله سلیمانی در سخت‌ترین شرایط در میان مردم حاضر بود

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بابل با عنوان این که آیت الله شهید سلیمانی سنگ صبور مردم بود و در سخت تربن شرایط در میان مردم حاضر و آغوشش نیز همواره به روی مردم باز و اعتماد متقابل بین او مردم تا واپسین دم حیات باقی بود، افزود: ایشان علاوه بر تسلط بر علوم دینی، بر سایر علو رفتاری نیز در قامت یک استاد دانشگاه و حوزه، آنچنان درخشش داشت که سرآمدان این دو مرکز آموزشی نیز به سرآمدی ایشان اذعان و وقوف داشتند.

وی تصریح کرد: این بزرگوار در ادامه توانایی‌های علمی، یک روحانی به تمام معنا دارای مواضع ارزشی بود و حسن رابطه اش با سرداران و جانبازان و سایر اقشار ایثارگر جامعه به شکل دو طرفه فوق العاده بود.

حجت الاسلام نیکزاد با عنوان این که در همین راستا در اکثر محافل بزرگان و نامداران دفاع مقدس، سخنران ثابت و یا حداقل حضور معنادار داشت، افزود: به عنوان نمونه می‌توان به حضور ارزشمند و سخنرانی بسیار جامع الاطراف ایشان در مراسم گرامیداشت روز نکا و شهدای این شهرستان با محوریت سردار شهید محمدحسن طوسی اشاره کرد که طی آن با ابراز ارادت شدید به ساحت سرلشکر شهید سردار طوسی عزیز، پیوند قلبی اش را با پیشتازان عرصه جهاد و شهادت به تجلی درآورد..

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: از سویی دیگر استقبال زائدالوصف مردم شهرها و روستاهای مختلف مازندران از ایشان در اوج سادگی و صداقت حتی زمانی که عنوان خاصی به جز همان عضو مجلس خبرگان رهبری را با خود نداشت، نشان از پیشینه رفتارهای مردمی و نیز حفظ منش گذشته داشت که رؤیت این ارادت‌ها و ارتباطات و رویکردها، کلاس بزرگی برای همه اهالی قدرت بوده و هست.

وی ثبات قدم آیت الله سلیمانی در راه خدا و ارادت و تبعیت ایشان نسبت به مقام شامخ ولایت و حمایت مطلق ایشان از نظام و در عین حال وکیل مدافع منافع مردم بودن در همه سنگرها از دیگر ویژگی‌های برجسته این عالم بزرگوار بیان کرد.

کد خبر 5765972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha