۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۵۳

معاون فرماندار کرج:

ممنوعیت جمع آوری و تفکیک پسماند توسط اتباع در کرج کلید می‌خورد

ممنوعیت جمع آوری و تفکیک پسماند توسط اتباع در کرج کلید می‌خورد

کرج- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار کرج با اشاره به اینکه بیش از ۹۵ درصد متکدیان و کودکان خیابانی در کرج اتباع هستند، از اجرای طرح ممنوعیت جمع آوری و تفکیک زباله توسط اتباع خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی آقابراری ظهر شنبه در جلسه ساماندهی متکدیان در شهرستان کرج با اشاره به اینکه بیش از ۹۵ درصد متکدیان و کودکان خیابانی در کرج اتباع هستند، از اجرای طرح ممنوعیت جمع آوری و تفکیک زباله توسط اتباع خبر داد و گفت: طرح ساماندهی کودکان زباله‌گرد برای حمایت از این کودکان و جلوگیری از گسترش پدیده تکدری گری در کلانشهر کرج در دستور کار قرار گرفته است.

افزود: با هماهنگی معاونت خدمات شهر شهرداری کرج و نظارت پیمانکاران در سازمان مدیریت پسماند شهرداری، بمنظور ساماندهی تکدی گری و پیشگیری از گسترش فعالیت کودکان زباله گرد، قوانین سختگیرانه اعمال خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای طرح ممنوعیت جمع آوری و تفکیک پسماند توسط اتباع افزود: طرح ساماندهی کودکان زباله‌گرد برای حمایت از این کودکان و جلوگیری از گسترش پدیده تکدری گری در کلانشهر کرج در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: همچنین از بکارگیری اتباع در صنوف نیز خودداری خواهد شد.

آقابراری با اشاره به اجرای طرح ساماندهی تکدی گری با فرهنگسازی و آگاهی بخشی عموم جامعه نسبت به تبعات کمک به متکدیان تاکید کرد: در این طرح کودکان زباله‌گرد نیز مثل کودکان کار و خیابان شناسایی می‌شوند و کودکانی که پس از پذیرش به فرایند درمانی نیاز دارند به مراکز درمانی ارجاع داده می‌شوند. در طرح ساماندهی کودکان زباله‌گرد شهرداری‌ها هم با بهزیستی همکاری می‌کنند.

وی ادامه داد: مشکلات کودکان زباله‌گرد بررسی و برای حل مشکلات با خانواده این کودکان صحبت می‌شود چون از نظر سازمان بهزیستی حضور کودک در خیابان مخالف مصالح کودک است و برای ما تفاوتی ندارد که این کودکان ایرانی یا خارجی هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار کرج همچنین از پیشنهاد طرح توقیف و ضبط اموال متکدیانی خبر داد که به صورت حرفه‌ای و باندی در سطح کلانشهر کرج فعالیت دارند. آقابراری گفت: این طرح به دادستانی محترم پیشنهاد داده خواهد شد و در صورت موافقت برای اجرای آن اموال حاصل شده از راه تکدی گری توسط این گروه‌ها ضبط و اعمال قانون می‌شود.

کد خبر 5766077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • اسماعیل IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
      3 1
      یعنی میشه به حرف شماها اطمینان کرد افغانی بزرگترین ضربه را به کارگر ایرانی زده سمت تبریز یکی پیدا کردی جایزه داری بگیرن رسواش میکنن چقدر هم کثیف هستن داخل ماشین که میان بوی بد میدن هزار جور بیماری را انتشار میدن امیدوارم طرح به درستی انجام بشه نه اینکه پول بگیرید بگید بفرماییدکار کنید
      • هنوطن IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
        1 0
        سلام هموطنم شاید ما هم کارهای سخت آنها را انجام می‌دادیم همین بو را میدادیم شهرداری برای پاک کردن زباله های ما از جوبهای زیرگذر خیابان‌ها از آنها استفاده می‌کند خودت به وجدانت جواب بده آیا حاضری بری توی جوب و داخل آن را پاک کنی از لحاظ من آنها باغیرت هستند . ا
    • رضا IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
      0 1
      چرا دروغ میگید کرج پر متکدی و گدابچه افغانی شده اغلب شیشه پاک میکنن درب فروشگاه مغازه ها جاهای شلوغ هستند درآمد بالایی هم دارند اصلا هم کسی کارشون نداره مثل مورچه زیاد شدند من خودم ساکن مهرشهر کرج هستم
      • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
        0 0
        سلام این طوری که میگید نیست این بیچاره ها با حقوق کم اونوم آیا بهشون بدن آیا ندن دارند کار می کنند